Przedstawiciele Red Bulla żądają zmiany lub usunięcia logotypu włoskiej winiarni Muggittu Boeli – informuje rp.pl.
We wrześniu 2022 roku winiarnia Muggitu Boeli zarejestrowała swoje logo, które trafiło do krajowego biuletynu urzędu patentowego, przez co zauważyli je przedstawiciele Red Bulla, producenta napojów energetyzujących.
Logo przedstawia dwa woły zwrócone twarzą ku sobie i zdaniem Red Bulla jest to celowy plagiat, mogący wprowadzić konsumentów w błąd – czytamy.
Chociaż Mattia Muggittu, założyciel winiarni, przekonuje, że różnic między dwoma logotypami jest wiele, Red Bull nie zamierza ustąpić.
„Nasze logo jest owocem tysiącletniej tradycji Sardynii, która nie ma sobie równych” – powiedział Mattia Muggittu, cytowany przez włoskie media.
Dyrektor lokalnego związku rolników, Coldiretti Nuoro-Ogliastra, zaoferował pomoc prawną winiarni – informuje źródło.
Włoskie media poinformowały źródło, że decyzję o rozwiązaniu konfliktu podejmie włoski urząd patentowy. (zd)
Źródło zdjęcia głównego: Facebook/Stef Pi