Brytyjski organ regulacyjny zbanował reklamę marki Calvin Klein z udziałem piosenkarki FKA Twigs. Jak czytamy w oświadczeniu Advertising Standards Authority, materiał wykorzystywał nagość i koncentrował się na cechach fizycznych artystki, a nie na ubraniach, do tego stopnia, że przedstawiał ją jako stereotypowy obiekt seksualny.
W reklamie FKA Twigs miała na sobie jedynie dżinsową koszulę rozpiętą do połowy ciała. Na górze widniał napis „Calvins or nothing”. W kampanii wzięła udział również modelka Kendall Jenner, która pozowała z rękami trzymanymi na nagiej klatce piersiowej i parą dżinsów. W górnej części plakatu znajdował się taki sam tekst.
Marka oświadczyła, że „reklama była podobna do tych, które wypuszczała w Wielkiej Brytanii od wielu lat”. Dodała także: „FKA Twig i Kendall Jenner współpracowały z Calvinem Kleinem przy tworzeniu zdjęć i zatwierdziły je przed publikacją. W kampanii wystąpili również znani mężczyźni, co sugeruje, że nie koncentrowała się ona na seksualizacji kobiet”.
ASA miało na uwadze, że reklamy stanowiły część szerszej kampanii, która obejmowała również wizerunki mężczyzn. Jednak nie wszystkie plakaty były wyświetlane razem, dlatego organ ocenił je osobno.
Uznano, że reklama z wizerunkiem Kendall Jenner nie naruszyła zasad, ponieważ wszystkie wrażliwe części ciała modelki zostały zakryte. Natomiast według organu plakat z udziałem FKA Twig ma charakter jawnie seksualny i nie nadaje się do wyświetlania w mediach. (af)