Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Reklama Uber Eats krytykowana za żart o alergikach. firma uber eats została skrytykowana za reklamę „nie zapomnij o uber eats” wyświetloną podczas meczu super bowl – przekazuje bbc.com. klip miał lekceważyć mężczyznę z alergią pokarmową – dowiadujemy się. w wideo wystąpiły znane osobowości, m.in. jennifer aniston czy david schwimmer. założeniem reklamy miało być podkreślenie, że ludzie bywają roztargnieni. sceny w klipie oscylują wokół tematyki zapominania. jak czytamy, kontrowersyjny ma być fragment spotu, w którym przedstawiono osobę z wyraźnymi oznakami uczulenia – opuchniętym okiem i podrażnieniem twarzy. mężczyzna pyta: „w maśle orzechowym są orzeszki ziemne?”. następnie dodaje: „och, to główny składnik!”. na dole ekranu pojawia się natomiast dopisek: „proszę, proszę, proszę, nie zapomnij, że w maśle orzechowym są orzeszki ziemne”. bbc.com przytacza wypowiedź alergika jd arlanda, który określił reklamę jako „obrzydliwą, ignorancką i zupełnie niepotrzebną”. „przez całe życie byłem bezlitośnie prześladowany przez stereotypowy obraz mojej anafilaksji. utrwalanie tego obraźliwego żartu jest niedopuszczalne dla uber eats” – podkreślił. mężczyzna dodał, że „widzi szansę na edukację” firmy. „chciałbym, aby uber eats zaangażował się w społeczność alergików pokarmowych na swojej platformie” – przyznał. co więcej, organizacja charytatywna food alergy research&education podkreśliła, że alergia pokarmowa „nie jest śmieszna”. przyznała, że jest „zaskoczona i rozczarowana” użyciem przykładu nadwrażliwości pokarmowej jako żartu. poprosiła firmę o edycję reklamy. uber eats usunął kontrowersyjny fragment. źródło: twitter.com/foodallergycan. dr sung poblete – szefowa organizacji charytatywnej fare – określiła reklamy wykorzystujące uczulenia jako „niepokojące”. swoje stanowisko uzasadniła stwierdzeniem, że tego typu produkcje mogą zachęcać do znęcania się nad dziećmi. „takie reklamy i żarty pozwalają młodym osobom myśleć, że po spożyciu alergenu nie stanie się nic złego, a sytuacja będzie zabawna” – przekazuje poblete. szefowa fare podkreśliła także, że chce edukować uber eats na temat tego, jak zwiększać świadomość odnośnie do alergii pokarmowych. (an). źródło: youtube.com/ubereats, reklama po edycji.
Firma Uber Eats została skrytykowana za reklamę „Nie zapomnij o Uber Eats” wyświetloną podczas meczu Super Bowl – przekazuje bbc.com. Klip miał lekceważyć mężczyznę z alergią pokarmową – dowiadujemy się.
W wideo wystąpiły znane osobowości, m.in. Jennifer Aniston czy David Schwimmer. Założeniem reklamy miało być podkreślenie, że ludzie bywają roztargnieni. Sceny w klipie oscylują wokół tematyki zapominania.
Jak czytamy, kontrowersyjny ma być fragment spotu, w którym przedstawiono osobę z wyraźnymi oznakami uczulenia – opuchniętym okiem i podrażnieniem twarzy. Mężczyzna pyta: „W maśle orzechowym są orzeszki ziemne?”. Następnie dodaje: „Och, to główny składnik!”. Na dole ekranu pojawia się natomiast dopisek: „Proszę, proszę, proszę, nie zapomnij, że w maśle orzechowym są orzeszki ziemne”.
Bbc.com przytacza wypowiedź alergika JD Arlanda, który określił reklamę jako „obrzydliwą, ignorancką i zupełnie niepotrzebną”. „Przez całe życie byłem bezlitośnie prześladowany przez stereotypowy obraz mojej anafilaksji. Utrwalanie tego obraźliwego żartu jest niedopuszczalne dla Uber Eats” – podkreślił.
Mężczyzna dodał, że „widzi szansę na edukację” firmy. „Chciałbym, aby Uber Eats zaangażował się w społeczność alergików pokarmowych na swojej platformie” – przyznał.
Co więcej, organizacja charytatywna Food Alergy Research&Education podkreśliła, że alergia pokarmowa „nie jest śmieszna”. Przyznała, że jest „zaskoczona i rozczarowana” użyciem przykładu nadwrażliwości pokarmowej jako żartu. Poprosiła firmę o edycję reklamy. Uber Eats usunął kontrowersyjny fragment.
Źródło: twitter.com/FoodAllergyCAN
Dr Sung Poblete – szefowa organizacji charytatywnej FARE – określiła reklamy wykorzystujące uczulenia jako „niepokojące”. Swoje stanowisko uzasadniła stwierdzeniem, że tego typu produkcje mogą zachęcać do znęcania się nad dziećmi.
„Takie reklamy i żarty pozwalają młodym osobom myśleć, że po spożyciu alergenu nie stanie się nic złego, a sytuacja będzie zabawna” – przekazuje Poblete. Szefowa FARE podkreśliła także, że chce edukować Uber Eats na temat tego, jak zwiększać świadomość odnośnie do alergii pokarmowych. (an)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Reklama Uber Eats krytykowana za żart o alergikach. firma uber eats została skrytykowana za reklamę „nie zapomnij o uber eats” wyświetloną podczas meczu super bowl – przekazuje bbc.com. klip miał lekceważyć mężczyznę z alergią pokarmową – dowiadujemy się. w wideo wystąpiły znane osobowości, m.in. jennifer aniston czy david schwimmer. założeniem reklamy miało być podkreślenie, że ludzie bywają roztargnieni. sceny w klipie oscylują wokół tematyki zapominania. jak czytamy, kontrowersyjny ma być fragment spotu, w którym przedstawiono osobę z wyraźnymi oznakami uczulenia – opuchniętym okiem i podrażnieniem twarzy. mężczyzna pyta: „w maśle orzechowym są orzeszki ziemne?”. następnie dodaje: „och, to główny składnik!”. na dole ekranu pojawia się natomiast dopisek: „proszę, proszę, proszę, nie zapomnij, że w maśle orzechowym są orzeszki ziemne”. bbc.com przytacza wypowiedź alergika jd arlanda, który określił reklamę jako „obrzydliwą, ignorancką i zupełnie niepotrzebną”. „przez całe życie byłem bezlitośnie prześladowany przez stereotypowy obraz mojej anafilaksji. utrwalanie tego obraźliwego żartu jest niedopuszczalne dla uber eats” – podkreślił. mężczyzna dodał, że „widzi szansę na edukację” firmy. „chciałbym, aby uber eats zaangażował się w społeczność alergików pokarmowych na swojej platformie” – przyznał. co więcej, organizacja charytatywna food alergy research&education podkreśliła, że alergia pokarmowa „nie jest śmieszna”. przyznała, że jest „zaskoczona i rozczarowana” użyciem przykładu nadwrażliwości pokarmowej jako żartu. poprosiła firmę o edycję reklamy. uber eats usunął kontrowersyjny fragment. źródło: twitter.com/foodallergycan. dr sung poblete – szefowa organizacji charytatywnej fare – określiła reklamy wykorzystujące uczulenia jako „niepokojące”. swoje stanowisko uzasadniła stwierdzeniem, że tego typu produkcje mogą zachęcać do znęcania się nad dziećmi. „takie reklamy i żarty pozwalają młodym osobom myśleć, że po spożyciu alergenu nie stanie się nic złego, a sytuacja będzie zabawna” – przekazuje poblete. szefowa fare podkreśliła także, że chce edukować uber eats na temat tego, jak zwiększać świadomość odnośnie do alergii pokarmowych. (an). źródło: youtube.com/ubereats, reklama po edycji.