poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościReklama Uber Eats krytykowana za żart o alergikach

Reklama Uber Eats krytykowana za żart o alergikach

Firma Uber Eats została skrytykowana za reklamę „Nie zapomnij o Uber Eats” wyświetloną podczas meczu Super Bowl – przekazuje bbc.com. Klip miał lekceważyć mężczyznę z alergią pokarmową – dowiadujemy się.

W wideo wystąpiły znane osobowości, m.in. Jennifer Aniston czy David Schwimmer. Założeniem reklamy miało być podkreślenie, że ludzie bywają roztargnieni. Sceny w klipie oscylują wokół tematyki zapominania.

Jak czytamy, kontrowersyjny ma być fragment spotu, w którym przedstawiono osobę z wyraźnymi oznakami uczulenia – opuchniętym okiem i podrażnieniem twarzy. Mężczyzna pyta: „W maśle orzechowym są orzeszki ziemne?”. Następnie dodaje: „Och, to główny składnik!”. Na dole ekranu pojawia się natomiast dopisek: „Proszę, proszę, proszę, nie zapomnij, że w maśle orzechowym są orzeszki ziemne”.

Bbc.com przytacza wypowiedź alergika JD Arlanda, który określił reklamę jako „obrzydliwą, ignorancką i zupełnie niepotrzebną”. „Przez całe życie byłem bezlitośnie prześladowany przez stereotypowy obraz mojej anafilaksji. Utrwalanie tego obraźliwego żartu jest niedopuszczalne dla Uber Eats” – podkreślił.

Mężczyzna dodał, że „widzi szansę na edukację” firmy. „Chciałbym, aby Uber Eats zaangażował się w społeczność alergików pokarmowych na swojej platformie” – przyznał.

Co więcej, organizacja charytatywna Food Alergy Research&Education podkreśliła, że alergia pokarmowa „nie jest śmieszna”. Przyznała, że jest „zaskoczona i rozczarowana” użyciem przykładu nadwrażliwości pokarmowej jako żartu. Poprosiła firmę o edycję reklamy. Uber Eats usunął kontrowersyjny fragment. 

Źródło: twitter.com/FoodAllergyCAN

Dr Sung Poblete – szefowa organizacji charytatywnej FARE – określiła reklamy wykorzystujące uczulenia jako „niepokojące”. Swoje stanowisko uzasadniła stwierdzeniem, że tego typu produkcje mogą zachęcać do znęcania się nad dziećmi.

„Takie reklamy i żarty pozwalają młodym osobom myśleć, że po spożyciu alergenu nie stanie się nic złego, a sytuacja będzie zabawna” – przekazuje Poblete. Szefowa FARE podkreśliła także, że chce edukować Uber Eats na temat tego, jak zwiększać świadomość odnośnie do alergii pokarmowych. (an)

Źródło: youtube.com/UberEats, reklama po edycji

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj