piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościReklamy w podcastach nie przeszkadzają słuchaczom

Reklamy w podcastach nie przeszkadzają słuchaczom

Popularność podcastów stale rośnie, a słuchacze tego formatu cechują się wysokim poziomem akceptacji treści reklamowych – pokazało badanie „Słuchacz podcastów w Polsce 2022”, stworzone przez Grupę Eurozet.

Podcasty są drugim – po muzyce w radiu i na platformach streamingowych – najczęściej wybieranym przez słuchaczy w Polsce rodzajem treści audio. Jak podają autorzy badania, zasięg podcastów wynosił w ubiegłym roku 21,2 proc., co znaczy, że co piąty internauta regularnie i stale słucha tego typu audycji.

Okazuje się, że największa grupa odbiorców podcastów to osoby w wieku 35+. Większość słuchaczy (88 proc.) ma minimum średnie wykształcenie, a niemal połowa wyższe. Zdecydowana większość odbiorców podcastów to mieszkańcy miast lub miejscowości znajdujących się przy aglomeracjach miejskich.

Z badania wynika, że rośnie także zainteresowanie podcastami wśród reklamodawców. Ponad połowa polskich słuchaczy miała już styczność z reklamami emitowanymi w trakcie podcastów czy z odcinkami albo całymi seriami sponsorowanymi przez jakąś markę. Treści promocyjne w podcastach nie stanowią problemu dla odbiorców – pokazało badanie.

Ponad 70 proc. badanych deklaruje, że akceptuje odcinki lub podcasty sponsorowane przez markę oraz polecanie przez twórców tych audycji konkretnych brandów. Co więcej, ponad 60 proc. ankietowanych jest gotowych słuchać odcinków albo serii przygotowywanych przez marki (branded podcastów). Blisko połowa badanych jest otwarta na spoty emitowane przy podcastach.

Badanie pokazuje także, że przekazy promocyjne są skuteczne. 41 proc. badanych deklaruje, że odwiedza strony wspomniane w podcastach, z kolei 32 proc. jest skłonne kupić produkt reklamowany w ten sposób. (mb)

Czytaj też: Jak PR-owcy mogą wykorzystać podcasty?

O badaniu:

Badanie „Słuchacz podcastów w Polsce” na zlecenie Grupy Eurozet zrealizowało Publicis Groupe, w listopadzie 2022 roku metodą CAWI. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8305.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj