Ford opatentował reklamy pop-up wyświetlane na ekranach deski rozdzielczej – opisuje moto.rp.pl. Jak czytamy, koncerny motoryzacyjne intensywnie pracują nad wprowadzeniem reklam do systemów multimedialnych.
Ford opatentował opatentował system wyświetlania reklam pop-up na ekranach multimedialnych pod nazwą „billboard interface for vehicle displays” – podaje źródło. Jak opisuje, ze specyfikacji rozwiązania wynika, że wyświetlane reklamy będą powieleniem tego, co kierowca spotka po drodze i mają mieć opcję dopasowywania się do mijanych obiektów. Czytamy, że system będzie wykorzystywać kamery zamontowane na zewnątrz samochodu, które będą sczytywać obraz z billboardów i powielać go na wewnętrznych wyświetlaczach aut. Ponadto po wyświetlaniu na ekranie multimediów i kliknięciu w dany komunikat, użytkownik automatycznie zostanie przeniesiony na stronę internetową firmy lub uruchomiona zostanie nawigacja do danego celu – opisuje moto.rp.pl. Co więcej, ma być możliwe składanie zamówień np. w restauracji. Źródło podaje, że Ford zakłada że reklamy będą wyświetlane jedynie na dodatkowych ekranach zamontowanych w zasięgu wzroku pasażerów.
Dalej czytamy także, że Ford nie jest jedyną marką, która dostrzega potencjał reklam pop-up. W Czechach podobne rozwiązanie testuje Skoda – przypomina źródło. Dowiadujemy się, że spersonalizowane komunikaty reklamowe są wyświetlane na ekranie centralnym i dotyczą m.in. restauracji, hoteli, sklepów i innych obiektów, które znajdują się w pobliżu pojazdu. Czytamy też, że marka informowała, że reklamy doryczyć będą także np. zakupu opon przed okresem jesienno-zimowym. Źródło podaje też, że akcja ma zostać rozszerzona na inne kraje. Co więcej, nie wiadomo, czy reklamy będzie można wyłączyć, czy będzie to płatna opcja. (mb)