Aż 331 zgłoszeń wpłynęło do tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze, którego organizatorem jest Związek Firm Public Relations. Liczba zgłoszeń jest wyższa o ponad 13 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
W XVII edycji projekty zgłoszono w łącznie 33 kategoriach: 18 głównych, 12 sektorowych oraz 3 specjalnych. Do kategorii głównych wpłynęło 226 zgłoszeń, do kategorii sektorowych 76 zgłoszeń, a do kategorii specjalnych 29 zgłoszeń.
Największym zainteresowaniem w kategoriach głównych – podobnie jak rok temu – cieszyła się Kampania społeczna. Wśród najczęściej wybieranych były także PR produktu oraz Content marketing – Branded Content. W kategoriach sektorowych najwięcej zgłoszeń zebrały kategorie Finanse, Medycyna i zdrowie oraz NGO i sektor publiczny. Najchętniej wybieraną kategorią specjalną była z kolei Efektywność.
W tegorocznej edycji konkursu nie zostanie uruchomiona kategoria sektorowa Turystyka i rekreacja. Spowodowane jest to brakiem zgłoszeń w tej kategorii.
12 września rozpocznie się I etap konkursu, polegający na ocenie przez jurorów wszystkich zgłoszonych projektów. Jury będzie dokonywać oceny przez specjalną platformę online. Ten etap zakończy się ogłoszeniem nominacji 9 października 2019 roku.
Jurorzy będą oceniać projekty w czterech grupach. Nad całością prac będzie czuwać przewodnicząca Jury – Magdalena Brzezińska, Senior Corporate Affairs Manager w Grupie Żywiec.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (mb)