Obecna sytuacja na rynku pracy powoduje, że kandydaci korzystają z każdej szansy na wysłanie CV, licząc, że tym razem się uda. Niestety wielu z nich nie otrzymuje nawet odpowiedzi – z różnych względów. Zmienić to ma powołana właśnie Koalicja na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji, której inicjatorem jest marka eRecruiter.
„Dobrze potraktowany kandydat, nawet jeśli nie zostanie naszym pracownikiem, może być przychylnym odbiorcą naszych produktów i usług. Wizerunek naszej firmy jako przyjaznej kandydatom może też odegrać niebagatelną rolę za jakiś czas, kiedy na rynku pracy nastąpi zmiana i w większości sektorów to pracownicy będą dyktować warunki” – przekonuje Marcin Sieńczyk z firmy eRecruitment Solutions, do której należy marka eRecruiter. I dodaje: „Bycie otwartym na potrzeby kandydatów to nowa jakość na polskim rynku, ale chcemy, by stała się ona standardem w rekrutacji i dlatego powołaliśmy Koalicję firm, które te dobre praktyki już stosują bądź chcą je w najbliższym czasie wdrożyć”.
Jak wynika z badań amerykańskiej firmy StartWire, aż 77 proc. ankietowanych, którzy nie otrzymali odpowiedzi na swoją aplikację zmieniło opinię o firmie na negatywną, a 58 proc. przyznało, że raczej nie kupi produktu czy usługi firmy, która nie zareagowała na ich zgłoszenie.
Celem Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji jest promowanie dobrych praktyk w rekrutacji i tworzenie standardów w tym zakresie, biorąc pod uwagę dbałość o relację z kandydatami i ich wrażenia z procesu rekrutacji. Przystąpienie do Koalicji oznacza też deklarację przestrzegania zasad, które zostały opisane w Kodeksie Dobrych Praktyk w Rekrutacji.
Koalicjanci to firmy:
– które szanują osoby aplikujące, ich czas i zaangażowanie,
– które są otwarte na przekazywanie informacji zwrotnej kandydatom,
– które wdrożyły lub starają się wdrożyć rozwiązania ułatwiające kontakt z kandydatami,
– dla których ważna jest opinia kandydatów,
– którym zależy na swoim wizerunku jako pracodawcy,
– które dobrowolnie i świadomie przystąpiły do inicjatywy,
– są otwarte na nowe trendy i wiedzę w zakresie dobrych praktyk rekrutacyjnych
– które przestrzegają zasad zawartych w Kodeksie Dobrych Praktyk w Rekrutacji.
„Przystąpienie do Koalicji jest dobrowolne, ale zależy nam na tym, by firmy, które do niej się przyłączą dawały dobry przykład innym i postępowały zgodnie z Kodeksem. By był to dla nich powód do dumy, ale również swego rodzaju zobowiązanie” – mówi przedstawiciel eRecruitera. By przystąpić do Koalicji, firma powinna wypełnić deklarację on-line znajdującą się na stronie.