W związku z atakiem Rosji na Ukrainę z rosyjskiego rynku wycofały się m.in. Coca-Cola czy PepsiCo. W odpowiedzi na decyzję koncernu rosyjski producent napojów Ochakovo wprowadził na rynek alternatywne wersje popularnych napojów. Powstały marki Coolcola, Fancy i Street – informuje businessinsider.com.pl, powołując się na wiadomoscihandlowe.pl. Jak czytamy, nie cieszą się one jednak zainteresowaniem wśród Rosjan.
Okazuje się, że ich udział w rynku wynosi zaledwie 5 proc. – podaje źródło.
Czytamy także, że wyniki sprzedaży w sieciach handlowych również zdają się potwierdzać, że nowe napoje nie dorównują oryginalnym wersjom – w pierwszych miesiącach lata w Rosji spadła sprzedaż napojów gazowanych. Źródło podaje np., że w sklepach Metro sprzedaż napojów bezalkoholowych spadła od maja o około 20 proc. (zd)