Coraz większą popularność w ostatnich dniach zyskuje Vero – nowa platforma społecznościowa, którą określa się jako konkurencję Instagrama i Facebooka – informuje bbc.com.
Vero ma być portalem, w którym użytkownicy będą mogli „być sobą” – czytamy. Platforma została uruchomiona jeszcze w 2015 roku, ale dopiero teraz zyskała popularność. Jej twórcą jest Ayman Hariri, biznesmen, miliarder, syn byłego premiera Libanu. Zdecydował się stworzyć aplikację, bo był zirytowany liczbą reklam w portalach społecznościowych – podaje źródło, powołując się na wywiad w CNBC.
Jak podaje dalej źródło, do tej pory aplikację pobrano kilkaset tysięcy razy. Jej pozycja w App Store w Wielkiej Brytanii wzrosła z 99 na pierwszą.
Vero – True Social, bo tak przedstawiana jest platforma, umożliwia użytkownikom udostępnianie zdjęć, dodawanie linków oraz polecanie książek, filmów i programów telewizyjnych znajomym. Co ważne – w aplikacji nie ma reklam, a materiały wyświetlane są w kolejności chronologicznej. Jak czytamy, właśnie to może być przyczyną jej popularności. Użytkownicy Instagrama narzekają bowiem na treści reklamowe i sposób wyświetlania materiałów, który regulowany jest przez algorytm.
Źródło: vero.co
Dalej czytamy, że w tej chwili aplikacja jest bezpłatna, jednak może to się zmienić, by utrzymać platformę bez treści reklamowych.
Źródło informuje też o problemach technicznych, z jakimi spotkali się nowi użytkownicy serwisu. Jak czytamy, miały wynikać one ze zwiększonej popularności aplikacji. Vero przeprosiło użytkowników za problemy i zapewniło, że pracuje nad ich rozwiązaniem. (mb)