28 czerwca 2018 roku rozpoczęła się 12. edycja Konkursu Raporty Społeczne, organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Do konkursu można zgłaszać raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności/zrównoważonego rozwoju, raporty zintegrowane, a także sprawozdania na temat informacji niefinansowych.
W tegorocznej edycji konkursu wprowadzono dwie zmiany. Pierwsza z nich to przyznanie oddzielnej nagrody dla raportu zintegrowanego, a druga – możliwość zgłaszania sprawozdań na temat informacji niefinansowych przygotowanych zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy 2014/95/UE.
„Powstanie oddzielnej nagrody dla raportów zintegrowanych ma na celu promowanie ich jako publikacji najbardziej kompleksowo przedstawiających informacje o firmie zarówno pod kątem finansowym, jak i niefinansowym. Z kolei dzięki uwzględnieniu w tegorocznej edycji sprawozdań niefinansowych stworzonych według wymogów unijnej dyrektywy 2014/95/UE, konkurs staje się także źródłem wiedzy na temat działań podejmowanych przez największe firmy w Polsce. Ma to na celu zmotywowanie i promowanie tych przedsiębiorstw, które przygotowały sprawozdania w sposób jak najbardziej pełny i transparentny. Publikacje tego typu mogą stawać się wstępem do przygotowania pełnych raportów” – wyjaśniają organizatorzy.
Celem Konkursu Raporty Społeczne jest zwrócenie uwagi na istotę raportowania niefinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie.
„Transparentność to podstawa społecznie odpowiedzialnego biznesu, a przejrzyste i skuteczne komunikowanie działań CSR jest zawsze wyzwaniem. Formuła Konkursu Raporty Społeczne umożliwia poznanie tego, jak firmy prezentują swoje zaangażowanie w najróżniejszych obszarach np. środowisko, społeczeństwo czy ład organizacyjny. Wzajemne inspiracje dotyczące prezentowania danych pozafinansowych są bardzo cenne, a udział w konkursie pozwala organizacjom dotrzeć do znacznie szerszego grona interesariuszy” – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Publikacje można rejestrować do 31 lipca na stronie. Udział w konkursie jest bezpłatny.
Zgłoszenia będą oceniane przez jury ekspertów, które wyłoni laureatów w następujących kategoriach: nagroda za najlepszy raport społeczny, nagroda za najlepszy raport zintegrowany, nagroda za najlepszy debiut oraz wyróżnienia. Nagrody i wyróżnienia przyzna też jury dziennikarskie. Jak co roku, odbędzie się także głosowanie internautów, które potrwa od 17 sierpnia do 17 września 2018 roku.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (ak)