Rozpoczęła się piąta edycja konkursu „Pióro odpowiedzialności 2015”. Do 28 lutego można zgłaszać teksty poświęcone tematowi społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Do konkursu należy się zgłosić przez formularz dostępny na stronie. Zgłoszeń mogą dokonywać zarówno sami autorzy i autorki, jak również organizacje pozarządowe, instytucje, firmy, zespoły redakcyjne czy osoby prywatne.
Nagrody główne będą przyznawane w trzech kategoriach: artykuł prasowy – media drukowane, artykuł prasowy – media elektroniczne oraz artykuł ekspercki – media drukowane i elektroniczne. Głównymi kryteriami przy wyborze laureatów będą: zgodność pracy z celem i tematyką konkursu, walory merytoryczne, kompletność i rzetelność informacji, a także styl, kreatywność oraz innowacyjność (np. odwaga podjęcia nowego/trudnego tematu). Zwycięzców, których wyłoni jury składające się z dziennikarzy, publicystów oraz przedstawicieli Forum Odpowiedzialnego Biznesu, poznamy 31 marca podczas ogłoszenia Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki”.
Celem konkursu „Pióro odpowiedzialności” jest propagowanie w mediach idei społecznej odpowiedzialności biznesu, zwiększenie zainteresowania dziennikarzy i ekspertów tematyką CSR oraz podnoszenie ich wiedzy i kompetencji w tym zakresie.
„5. edycja konkursu zbiegła się z jubileuszem 15-lecia Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Z perspektywy tych lat widzimy coraz większą potrzebę popularyzacji tematyki CSR i nieodłączną w tym rolę mediów. Dlatego celem konkursu „Pióro odpowiedzialności” jest docenienie dziennikarzy, którzy postanowili zgłębiać, prezentować i komentować zagadnienia zrównoważonego rozwoju, zarządzania różnorodnością, etyki biznesu czy też społecznej odpowiedzialności polskich firm ” – zauważa Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Regulamin konkursu dostępny pod linkiem.
Więcej informacji o poprzednich edycjach na stronie odpowiedzialnybiznes.pl.