Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej rozpoczęła trzecią edycję badania kompetencji przyszłości. Ankieta będzie aktywna do 19 kwietnia 2022 roku.
Badanie ma pokazać, jak zmieniały się potrzeby kompetencyjne w sektorze w ostatnich dwóch latach, a także – jakie umiejętności są potrzebne w sektorze komunikacji marketingowej. Jak wyjaśniają organizatorzy, cykl badań obejmował „najbardziej newralgiczne momenty: początek pandemii, lockdown, przeniesienie życia do świata wirtualnego i wreszcie nową rzeczywistość, która wciąż ewoluuje”. Planowane jest oorównanie wyników wszystkich edycji badań.
Pierwsze badanie pokazało braki kompetencyjne i potrzebę ich uzupełnienia w obszarach „szczególnie ważnych z punktu widzenia stabilności biznesowej (strategiczne myślenie i umiejętność podejmowania właściwych decyzji, a także kreatywność, innowacyjność, zwinność i elastyczność w działaniu oraz rozwój technologii i digitalizacja procesów) oraz efektywnego radzenia sobie ze skutkami kryzysu teraz i w przyszłości, zarówno od strony pracodawcy, jak i pracownika na rynku pracy”. Z kolei w 2021 roku uwagę zwróciło największe zapotrzebowanie na przeszkolenie pracowników w obszarach marketingu internetowego, zarządzania projektami, komunikacji marketingowej oraz kreatywności.
Ankietę wypełnić mogą zarówno pracodawcy, jak i pracownicy sektora komunikacji marketingowej.
Orgranizatorzy badania przypominają, że sektor komunikacji marketingowej definiowany jest w oparciu o Polską Klasyfikację Działalności Gospodarczej z uwzględnieniem następujących kodów: PKD J58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania; PKD J59 – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych; PKD J60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych; PKD M.73.1 – Reklama.
Ankietę można znaleźć na stronie. (mb)