W październiku 2022 roku Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce ruszyło z akcją „Najpiękniejsze wnętrza 2022”, której celem jest przypomnienie, że każde dziecko zasługuje na pomoc, niezależnie od miejsca, z którego pochodzi.
W ramach kampanii społecznej dziennikarze, influencerzy czy sportowcy, a wśród nich Anna Dereszowska, Katarzyna Zielińska, Ula Radwańska i Michał Piróg zapowiadali premierę katalogu wnętrzarskiego. Jego przesłaniem było jednak nie pokazanie modnych przestrzeni, ale uświadomienie społeczeństwu, że „najpiękniejsze wnętrza to takie, które przyjęły osoby znajdujące się w potrzebie”.
Każdy pokój przedstawiony w katalogu to odrębna historia dzieci oraz rodzin, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Osoby ukazane w kampanii są teraz bezpieczne i znajdują się w miejscu, w którym mogą być sobą.
„Niestety, nie każda taka historia kończy się szczęśliwie. Należy pamiętać, że pomoc zaczyna się od zauważenia – ważne jest, żeby oprócz samej akceptacji widzieć tych, którzy mają trudniej i wyciągnąć do nich rękę” – dodaje Anna Choszcz- Sendrowska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.
W ramach kampanii Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce postanowiło uruchomić projekt „Jestem z SOS”, który prowadzony jest w szkołach podstawowych przez edukatorów Stowarzyszenia. W ramach warsztatów uczniowie rozmawiają z edukatorami o codziennych problemach. Tematy, jakie poruszane są w ramach projektu to przemoc rówieśnicza, samoakceptacja, tolerancja oraz komunikacja w różnorodności.
Zajęcia, organizowane od 6 lat, dotarły do ponad 50 tysięcy polskich uczniów z całej Polski. Informacje na temat kampanii oraz programu znajdują się na stronie.
Za koncepcję oraz realizacji kampanii „Najpiękniejsze Wnętrza 2022” odpowiada agencja reklamowa VMLY&R. (zd)