Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Superbrands, który od ponad 25 lat na świecie i ponad 15 lat w Polsce, wyłania najsilniejsze marki na danym rynku – dzisiaj działa już w blisko 90 krajach.
„Superbrand to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje klientom znaczące emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają̨. Korzyści te stanowią̨ o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi”.
Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. Za jego realizację odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Łączna próba badawcza obejmuje ponad 10000 respondentów, a ocenie poddanych zostaje ponad 2000 marek zgrupowanych w ponad 100 kategoriach. Szczególne miejsce w wyłonieniu laureatów zajmuje Rada Marek. To gremium ekspertów, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Rada Marek stanowi stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce, a wyniki jej obrad w połączeniu z opiniami konsumentów wpływają na końcową ocenę marek i przyznanie tytułu Superbrands.
Marki biznesowe, wyróżniane corocznie tytułem Business Superbrands, zostają oceniane i wybrane przez ekspertów Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców w Polsce i Unii Europejskiej. Oceniają oni jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność i działania CSR.
Historie sukcesu wyróżnionych marek prezentowane są w Albumie Superbrands zwanej „biblią brandingu” a statuetki Superbrands nazwane „Oskarami marketingu” wręczane są laureatom na uroczystej gali.
Laureatów tegorocznej edycji projektu Superbands 2021 poznamy już w marcu 2021 roku.
Jak wygląda proces Certyfikacji Superbrands 2021 dla marek konsumenckich, czyli w jaki sposób marka może stać się Superbrands 2021?
Laureaci marek nagrodzonych w obszarze B2C wyróżnieni zostają na podstawie wyników badania rynku. Badanie, na potrzeby XV edycji, zrealizowane zostanie w styczniu 2021 roku, metodą CAWI, na próbie N = 10000 przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia i obejmie ponad 2000 marek konsumenckich. Wyniki badania zostaną zważone do struktury populacji pod względem płci i przedziału wiekowego.
Proces Certyfikacji odbywa się corocznie na zasadzie trzystopniowej kwalifikacji:
Etap I: opracowanie listy marek wraz z kategoriami obowiązującymi w danym roku – każda marka może zostać bezpłatnie dodana do badania
Etap II: badanie znajomości marki i skłonności do jej rekomendacji realizowane przez niezależny instytut badawczy metodą CAWI na próbie N > 10 tys. respondentów
Etap III: głosowanie Rady Marek
O przyznaniu tytułu Superbrands 2021 zadecydują połączone wyniki niezależnego badania konsumenckiego oraz wyniki głosowania członków Rady Marek.
Tytuł Superbrands 2021 otrzymają marki, które:
– osiągną w badaniu konsumenckim Index siły marki powyżej 70 proc. średniej z indeksu TOP 3 marek w danej kategorii
– osiągną w głosowaniu Rady Marek ocenę pozytywną na poziomie 50 proc. + 1 głos wszystkich oddanych głosów
Jak wygląda proces certyfikacji Business Superbrands 2021 dla marek w obszarze B2B?
Proces Certyfikacji odbywa się corocznie na zasadzie dwustopniowej kwalifikacji:
Etap I: opracowanie listy marek wraz z kategoriami obowiązującymi w danym roku – każda marka może zostać bezpłatnie dodana do badania
Etap II: głosowanie ekspertów branżowych Konfederacji Lewiatan
O przyznaniu tytułu Business Superbrands 2021 decydują wyniki głosowania Ekspertów Konfederacji Lewiatan. Tytuł Business Superbrands 2021 otrzymają marki, które pozytywnie przejdą weryfikację i ocenę w czterech obszarach: jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność, działania CSR.
Wyniki XV edycji Projektu Superbrands i Laureatów, którzy otrzymają tytuł Superbrands 2020 i/lub Business Superbrands 2020, poznamy już w marcu 2021 roku.
Marki, które zostaną wyróżnione tytułem, otrzymają zaproszenie do udziału Projekcie Superbrands, na który składa się wiele korzyści dla uczestników. Przywilejem wynikającym z uczestnictwa jest dostęp do licznych pól eksploatacji wyróżnienia Superbrands, a także możliwość nawiązywania relacji biznesowych w gronie przedstawicieli najsilniejszych marek w Polsce.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.