Już po raz szósty poznamy najlepsze kampanie społeczne roku. Od 3 lutego inicjatorzy, twórcy i wykonawcy mogą zgłaszać kampanie za pośrednictwem strony konkurs.kampaniespoleczne.pl. Termin zgłaszania kampanii do Konkursu upływa 28 lutego.
Organizatorzy liczą na powtórzenie sukcesu z roku ubiegłego, kiedy zgłoszono ponad 100 kampanii. Partnerem strategicznym konkursu jest PGNIG.
Najczęściej poruszanymi tematami kampanii społecznych w 2013 roku było zachowanie na drogach, oszczędzanie energii i równouprawnienie mniejszości seksualnych*. Kampanie wykorzystano też
w celu wsparcia dialogu społecznego i to z obu stron „barykady” – jak w przypadku obniżenia wieku szkolnego. Nie zabrakło kontrowersyjnych haseł jak „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać” czy kampanii – „Sex w moim mieście” skierowanej do gejów. Pojawiły się też nowe, dotąd nieporuszane w kampaniach problemy jak stalking, marginalizacja lekcji wf czy poprawa wizerunku komornika.
„To wszystko wskazuje, że narzędzie, jakim jest kampania społeczna jest coraz chętniej i częściej wykorzystywane do rozwiązywania nie tylko głównych problemów społecznych. Polacy zrozumieli,
że dzięki kampaniom mogą zmieniać postawy społeczne, wizerunek czy też lobbować i komunikować zmiany stosunkowo niewielkim kosztem” – mówi Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej.
Formuła konkursu pozostaje niezmieniona – jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations, wybierają najlepsze kampanie w 7 kategoriach:
- Kampanie organizacji pozarządowych
- Kampanie instytucji publicznych
- Kampanie lokalne
- Kampanie o tematyce zdrowotnej
- Kampanie 1%
- Marketing zaangażowany społecznie (CRM)
- Akcje zaangażowane społecznie – kampanie społeczne rozumiane jako inicjatywy
i działania osób prywatnych, niezrzeszonych w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach, fundacjach.
Jury ma prawo przyznać także dowolną ilość wyróżnień, m.in. za:
- najlepsze działania PR
- najbardziej inspirującą kreację reklamową
- najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe
W konkursie mogą brać udział agencje reklamowe i public relations, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy i osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w roku 2013 zrealizowali kampanię społeczną. Konkurs przewiduje też udział internautów – za pośrednictwem portalu kampaniespołeczne.pl będą mogli w drodze głosowania wybrać zwycięzcę w jednej z kategorii – Akcje zaangażowane społecznie.
Termin zgłaszania kampanii do Konkursu upływa 28 lutego, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas uroczystej Gali rozdania nagród pod koniec kwietnia br.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.