poniedziałek, 16 września, 2024
Strona głównaAktualności„#dlaKOLEGIpytam” – kampania o męskich nowotworach

„#dlaKOLEGIpytam” – kampania o męskich nowotworach

W listopadzie 2023 roku, z okazji miesiąca świadomości nowotworów uroonkologicznych (tzw. Movember), PZU Zdrowie zorganizowało kampanię „#dlaKOLEGIpytam”. Jej celem jest edukacja na temat męskich nowotworów oraz zachęcenie do profilaktyki uroonkologicznej. 

Powołując się na dane Krajowego Rejestru Nowotworów, organizatorzy zwracają uwagę, że na nowotwory narządów płciowych chorują mężczyźni w rożnym wieku. W 2020 roku głównie u osób powyżej 60. roku życia wykryto ponad 14 tys. zachorowań na raka prostaty, a u ponad tysiąca mężczyzn po 20. roku życia zdiagnozowano raka jądra. 

Natomiast według NFZ w ostatnich dziesięciu latach odsetek mężczyzn, którzy konsultują niepokojące objawy z lekarzem wyniósł, 55-65 proc. Oznacza to, że choroby urologiczne wciąż mogą być tematem tabu. Stąd też tytuł kampanii „#dlaKOLEGIpytam”, nawiązujący do zwrotu często używanego na forach internetowych, gdy uczestnicy dyskusji chcą pozostać anonimowi. 

„Adresując działania komunikacyjne do mężczyzn, musimy brać pod uwagę nie tylko trendy marketingowe, ale też uwarunkowania społeczne. Poprzez hasło »dla kolegi pytam« pokazujemy mężczyznom, że o swoich problemach mogą mówić głośno” – wyjaśnia Sebastian Jackowski, starszy specjalista w zespole komunikacji w PZU Zdrowie.

W ramach kampanii opracowano treści edukacyjne, które będą publikowane na profilach PZU Zdrowie w mediach społecznościowych. Powstał również film w formie Q&A – „20 spraw, o które urologa #dlaKOLEGIpytam”, który można obejrzeć na kanale PZU Zdrowie na YouTubie. W projekcie wystąpił ekspert dr n. med. Hubert Kamecki, który odpowiada na pytania dotyczące m.in. choroby jąder i prostaty, spadku libido, terapii testosteronem czy uszkodzenia męskich narządów płciowych.

Ponadto PZU Zdrowie zamieściło artykuły poradnikowe i infografiki instruktażowe, np. dotyczące samobadania jąder, w bazie wiedzy „Profilaktyczna Jesień”. 

Do kampanii zaangażowano internetowych twórców, takich jak Mikołaj Teperek, autor reportaży z podróży po Stanach Zjednoczonych i podcaster, oraz Adam Ptak, Dawid Tymiński, Karol Majchrzak i Piotr Karwala. (af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj