25 października 2023 roku wystartowała kampania „Kiedy dorosnę…”, organizowana przez Fundację DKMS. Celem działań jest zapewnienie pomocy małym pacjentom i ich rodzinom na każdym etapie schorzeń krwiotwórczych oraz sprawienie, by chore dzieci uwierzyły w swoją przyszłość.
Jak przekazuje Fundacja DKMS, w Polsce każdego roku diagnozuje się około 1100-1200 nowych przypadków nowotworów u dzieci, a blisko 40 proc. z tych diagnoz stanowią schorzenia układu krwiotwórczego, w tym białaczki i chłoniaki. „Choroba zmienia codzienność małych pacjentów, ale nie sprawia, że przestają marzyć i snuć plany na przyszłość” – podkreślają organizatorzy akcji.
„Bohaterami kampanii są 7-letnia Wiktoria i 3-letni Szymuś. Pokazujemy ich małe i wielkie marzenia o dorosłym życiu. Kampania przypomina, że choroba nowotworowa dziecka całkowicie zmienia rzeczywistość całej rodziny. Celem Fundacji DKMS jest kompleksowa pomoc dla małych pacjentów i ich rodzin w całym procesie leczenia” – powiedziała Agnieszka Gadomska, specjalistka ds. fundraisingu Fundacji DKMS i koordynatorka kampanii.
W ramach kampanii fundacja zbiera fundusze na pomoc psychoonkologiczną, rehabilitację, pokrycie kosztów rejestracji potencjalnych dawców szpiku oraz wsparcie dla szpitali dziecięcych w zakupie specjalistycznego sprzętu.
Działania komunikacyjne będą prowadzone w mediach społecznościowych i outdoorze. Koncepcję kreatywną opracowała Fundacja DKMS ze wsparciem Promo Agency. Za działania mediowe odpowiada Performics. (af)