1 marca 2023 roku rozpoczęła się kampania społeczna Gazety.pl oraz inicjatywy TakDlaPodpasek.pl, „Okres w moim życiu”. Realizowana jest wspólnie z Okresową Koalicją i Kulczyk Foundation.
Celem kampanii jest normalizacja tematu menstruacji i zaapelowanie o wprowadzenie do polskich szkół darmowych środków higieny osobistej oraz edukacji menstruacyjnej.
Do kampanii dołączyły m.in. Katarzyna Figura, Agata Młynarska, Anita Sokołowska, Young Leosia oraz Martyna Kaczmarek, które opowiadają o swoich doświadczeniach związanych z menstruacją i jej wpływem na ich życie zawodowe.
Badania wykazały, że 54 proc. nastolatek w Polsce przynajmniej raz nie poszło do szkoły z powodu okresu, a 21 proc. dziewcząt musiało przynajmniej raz zwolnić się z lekcji z powodu braku środków higieny menstruacyjnej.
„Mamy na pokładzie Okresowej Koalicji ponad 20 organizacji, które prowadzą działania w tym kierunku. Tylko rozwiązanie systemowe może uchronić dziewczynki przed przerwami w edukacji, nierównością i stygmatyzacją z powodu okresu. Ustawa, która nam to zapewni, jest w Polsce niezbędna” – mówi Dominika Kulczyk, prezeska Kulczyk Foundation.
Ogólnopolskie działania reklamowe będą prezentowane na nośnikach reklamy zewnętrznej, w kinach sieci Helios, w serwisach Gazeta.pl oraz w mediach społecznościowych.
Na stronie kampanii można podpisać apel TakDlaPodpasek.pl. Zostanie on przekazany członkom polskiego parlamentu.
Od 8 marca 2023 roku do końca miesiąca na stronie Gazeta.pl oraz w serwisach portalu będzie publikowany cykl materiałów dziennikarskich na temat menstruacji, m.in. rozmowa z psycholożką dr Alicją Długołęcką, felieton Weroniki Murek, rozmowa z ginekolożką prof. Marzeną Dębską, popkulturowy przegląd reklam podpasek czy wywiad z przedstawicielką fundacji Jak Wychowywać Dziewczynki. (zd)