22 lutego 2018 roku ruszyła kampania społeczna „Zrozumieć Starość” organizowana przez Fundację Zaczyn przy wsparciu Promedica24. Podczas konferencji prasowej, odbywającej się pod patronatem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz redakcji pisma „Polityka Senioralna”, zaprezentowany został spot telewizyjny, który w najbliższych tygodniach będzie emitowany w ogólnopolskich mediach.
Celem kampanii jest podniesienie poziomu wrażliwości społecznej, zrozumienia i szacunku dla osób starszych oraz edukacja na temat starości, schorzeń i ograniczeń związanych z wiekiem oraz możliwości ich leczenia. Adresatami akcji są wszystkie osoby, które dopiero w przyszłości znajdą się w tzw. trzecim wieku i nie wyobrażają sobie w pełni wyzwań, z jakimi wiąże się starzenie w wymiarach fizycznym i psychicznym.
„Co czwarty Polak jest seniorem, a aż dwa miliony osób z tej grupy to osoby samotne, schorowane, pozostawione samym sobie. Bardzo wiele osób potrafi traktować osoby starsze z obojętnością lub nawet pogardą. Powodem tego jest brak empatii, ale i podstawowej wiedzy o tym jak zmienia się funkcjonowanie naszych ciał i umysłów w kolejnych dekadach życia. Chcemy pokazać, że wzajemne zrozumienie dużo znaczy dla jakości życia nas wszystkich, zarówno seniorów, jak i osób młodszych, których w przyszłości czekać będą te same problemy” – mówi Przemysław Wiśniewski z Fundacji Zaczyn.
Poza kampanią realizowaną w radiu czy telewizji stworzony został serwis edukacyjny oraz bezpłatny drukowany poradnik dla rodzin osób zależnych. W ramach akcji społecznej będą odbywać się również liczne spotkania edukacyjne w szkołach i specjalne wydarzenia z udziałem osób publicznych. Kampania potrwa co najmniej do końca kwietnia 2018 roku.
Koncepcja filmu oraz strony została przygotowana przez agencję Walk. Do akcji zostali zaangażowani również tacy partnerzy jak: Teb Edukacja, EMC Szpitale czy Kinoteka. (jg)