Wystartowała XVI edycja konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Dzisiaj została uruchomiona platforma online, za pośrednictwem której można zgłaszać się do konkursu.
Zgłoszenia będą przyjmowane w trzech terminach. Pierwszy z nich upływa 13 sierpnia 2018 roku o godz. 16:00, drugi – 3 września o godz 16:00, a trzeci – 6 września o godz. 16:00.
Konkurs ma charakter otwarty. Skierowany jest do wszystkich podmiotów, które realizują projekty public relations w Polsce. Jego celem jest zwiększanie profesjonalizmu branży i promocja najlepszych praktyk PR-owych i komunikacyjnych.
Zgłoszeń można dokonać w 34 kategoriach: 18 głównych, 3 specjalnych i 13 sektorowych. Aby zgłosić projekt w kategorii specjalnej lub sektorowej, należy wcześniej zgłosić go do kategorii głównej.
Prace będą oceniane w pięciu obszarach: wyzwanie, diagnoza, strategia, realizacja i wyniki.
W tym roku wprowadzono zmianę w regulaminie, z której wynika, że w konkursie nie przewiduje się zgłoszeń poufnych. Z początkiem 2019 roku ma zostać uruchomiona platforma, na której będzie można zapoznać się z case’ami projektów z tegorocznej edycji konkursu oraz z kilku wcześniejszych.
Zmiany wprowadzono także do kategorii dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu. „Sustainability & CSR Communication przeznaczona jest dla firm, których głównym celem jest minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko i społeczności lokalne, przy równoczesnym budowaniu współdziałania na rzecz wspólnego dobra. Szczególnie wyróżniane będą projekty promujące ideę dialogu społecznego, czyli podejścia, w którym w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie / instytucji uwzględnia się stanowisko jej kluczowych interesariuszy” – czytamy w informacji prasowej.
Nagrody będą przyznawane w trzech kolorach: Złoty, Srebrny i Brązowy Spinacz. Wręczona zostanie także nagroda Tytanowego Spinacza dla „Najlepszego w konkursie”. Odbędzie się również plebiscyt na Nagrodę Publiczności – głosować będzie można od 16 października do 23 listopada za pośrednictwem specjalnej platformy. W plebiscycie będą konkurować projekty nominowane, zgłoszone do udziału.
Gala wręczenia nagród odbędzie się 7 grudnia 2018 roku w hotelu Sofitel w Warszawie.
ZFPR organizuje bezpłatne szkolenie dla zgłaszających, które zaplanowano na 25 lipca na godzinę 10:00. Odbędzie się ono w siedzibie ZFPR przy ulicy Czerskiej 8/10 w Warszawie. Aby wziąć udział w szkoleniu należy zarejestrować się na stronie.
Partnerem merytorycznym Złotych Spinaczy jest KPMG. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (pp)