1 września 2018 roku Bank Zachodni WBK rozpoczął proces rebrandingu, podczas którego zmieni się w Santander Bank Polska. Czerwone logo pojawiło się w oddziałach, na sieci bankomatów, stronie informacyjnej oraz w usługach bankowości internetowej i mobilnej.
Główny element logo banku stanowi nazwa marki Santander na czerwonym tle oraz biały płomień, który jest charakterystyczny dla całej Grupy. „Płomień jest symbolem siły i wiarygodności oraz efektywności, entuzjazmu i pasji. Logo podkreśla również stabilność i kontynuację 160-letniej historii Grupy Santander, w pełni oddaje ducha transformacji cyfrowej i innowacyjności, czyli znaków szczególnych Santander Bank Polska. Czcionka, specjalnie zaprojektowana dla marki Santander, nawiązuje do nowoczesności organizacji i jej transparentności” – czytamy w informacji prasowej.
Poprzednie logo marki
Rebranding jest wspierany w mediach kampanią telewizyjną (dwa spoty wizerunkowe) uzupełnianą komunikacją produktową promującą nową ofertę banku. Jak czytamy w informacji prasowej, reklamy ukażą się także w prasie, internecie, kinach oraz na nośnikach outdoor. Start oficjalnej komunikacji poprzedziły działania teaserowe. Kreacje zapowiadające zmianę identyfikacji wizualnej banku pojawiły się już pierwszego dnia września na nośnikach OOH.
Za strategię komunikacji oraz kreację we wszystkich kanałach odpowiadają agencje Red8 Advertising i Red8 Digital (Dentsu Aegis Network). Produkcję powierzono Propeller Film. Reżyserem spotów jest Marek Dawid. (mp)
Zdjęcie główne: nowa identyfikacja wizualna zmienionej marki