Stowarzyszenie Agencji Public Relations oraz Wydział Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS podjęły współpracę, której celem jest opracowanie i wprowadzenie autorskiego programu praktyk z obszaru public relations. Od października 2023 studenci Uniwersytetu SWPS będą mogli skorzystać z nowej oferty.
Celem inicjatywy jest wsparcie studentów kierunków humanistycznych w stawianiu pierwszych kroków w branży PR, a także zdobywaniu wiedzy przez praktykę. Projekt ma także zaprezentować różne obszary dziedziny i narzędzia public relations, by zachęcić młodych ludzi do pracy w tej branży. Jak mówi Emilia Hahn, prezeska zarządu SAPR, inicjatywa „to krok w kierunku odczarowywania public relations w oczach młodych ludzi, którzy często szufladkują naszą branżę w obszarze tradycyjnych relacji z mediami”. Autorski program praktyk ma0 pokazać studentom, „jak różnorodny jest świat PR-u, jak wiele obszarów zawiera i z jak nowoczesnych narzędzi korzysta”.
Udział w programie będą mogli wziąć studenci Wydziału Nauk Humanistycznych.
W opracowanie programu zaangażowani są przedstawiciele agencji członkowskich SAPR. Według planu do końca sierpnia 2023 roku wewnętrzny zespół roboczy SAPR-u zakończy pracę nad programem praktyk, a we wrześniu program ten zostanie dopracowany z zespołem Uniwersytetu SWPS. W październiku rozpocznie się rekrutacja studentów do programu. (mb)