Stowarzyszenie Agencji Public Relations w czerwcu 2022 roku dołączyło do grona sygnatariuszy Białej Księgi Komunikacji Marketingowej, która zawiera rekomendacje i narzędzia wypracowane przez reklamodawców i agencje dla dziewięciu kategorii, w tym public relations. Księga ma stanowić wsparcie codziennej współpracy reklamodawców i agencji, tak, by była ona „efektywna i partnerska, zgodna z najlepszymi praktykami”.
Prezes SAPR Dariusz Tworzydło w obecności przedstawicieli Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów podpisał deklarację przyjęcia dokumentu jako rekomendacji standardów i dobrych praktyk w zakresie organizacji przetargów dla branży PR.
Biała Księga składa się z dziesięciu rozdziałów poświęconych dziewięciu kategoriom: komunikacji full service, digitalowi, public relations, eventom, mediom, produkcji filmów reklamowych, brandingowi, incentive travel oraz badaniom. Każdy z rozdziałów zawiera opis najbardziej efektywnych praktyk oraz szczegółowe wskazówki i wzory dokumentów przetargowych.
Księga powstała w wyniku dwuletnich prac organizacji branżowych, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki. W tworzeniu dokumentu i dyskusji nad projektem wzięło udział 41 ekspertów ze strony agencji oraz 41 ekspertów ze strony reklamodawców reprezentujących firmy w najczęściej reklamujących się branżach: FMCG, farmaceutyki, bankowość, ubezpieczenia, media i rozrywka, telekomunikacja, transport.
„Projekt Białej Księgi rozpoczęliśmy w 2015 roku we współpracy z wieloma ekspertami. Łącznie swój wkład w powstanie dokumentu miało blisko 300 profesjonalistów z różnych gałęzi naszej branży. Część Białej Księgi poświęcona kategorii PR została opracowana przy wsparciu merytorycznym Związku Firm Public Relations – ZFPR. To niezwykle ważne, aby podkreślać unikatowość tego projektu, który jako pierwszy połączył środowisko komunikacji marketingowej na tak dużą skalę” – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR. „Dla twórców projektu podpisanie Białej Księgi przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations to potwierdzenie realnej wartości jaką opracowane rekomendacje wnoszą w rozwój, innowacyjność i efektywność biznesową podmiotów branżowych” – dodaje. (mb)