Agencja Science PR po pięciu latach działalności zdecydowała się na zmianę nazwy i rozszerzenie zakresu swoich usług. Od teraz będzie działać jako Pro science i pracować nie tylko dla organizacji naukowych, lecz także biznesu, któremu zależy na współpracy ze środowiskiem akademickim. Firma powołała także fundację. Jak tłumaczy Natalia Osica, założycielka agencji, Pro science ma być „instytucją otoczenia biznesu i nauki”. „Nadal naszym celem jest zwiększanie udziału naukowców w życiu społeczno-gospodarczym. I nadal zajmujemy się komunikacją” – podkreśla Osica.
Wyjaśnia także, że rozszerzenie profilu firmy jest następstwem działań prowadzonych przez agencję w ostatnich latach. „Przez 5 lat konsekwentnie realizowaliśmy projekty dla organizacji zajmujących się badaniami, nauką i innowacją. Mamy mocną specjalizację. Dziś zgłaszają się do nas firmy, którym – na różnych płaszczyznach działalności biznesowej, tj. HR, CSR, PR czy B+R – zależy na współpracy ze środowiskiem akademickim. Jesteśmy dla nich atrakcyjnym partnerem, bo znamy i rozumiemy sposób funkcjonowania instytucji naukowych i naukowców, a jednocześnie myślimy i działamy według standardów biznesowych” – tłumaczy Osica.
Fundacja – pod nazwą Science pro, która będzie działać równolegle do agencji Pro science, ma zająć się „wzmacnianiem naukowców w byciu „»pro«”. „Czyli frontem do świata i z inicjatywą” – wyjaśnia Joanna Łazarewicz, Senior Manager w Pro science, która będzie prezeską fundacji. Jak mówi, takich naukowców zespół wspiera już od dłuższego czasu m.in. ze względu na to, że na etapie kształcenia nie otrzymują oni „narzędzi nauki produktywności czy przedsiębiorczości”.
W ramach rebrandingu poza nazwą agencja zmienia identyfikację wizualną, a także stronę internetową i ofertę. Pozostaje przy dotychczasowej kolorystyce.
Poprzednie logo agencji
Science PR rozpoczęło działalność w czerwcu 2015 roku jako pierwsza w Polsce agencja PR wyspecjalizowana w działaniach dla środowiska akademickiego. Jak podaje firma, od czasu powstania zrealizowała 150 projektów doradczych, komunikacyjnych i szkoleniowych dla 70 klientów takich jak uczelnie, instytuty naukowe, zespoły badawcze, firmy założone przez naukowców, organizacje pozarządowe i publiczne działające na rzecz rozwoju polskiej nauki. W gronie klientów agencji są m.in. Akademia Leona Koźmińskiego, Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku, Polska Akademia Nauk, Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Łódzki, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych, Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE, Ośrodek Przetwarzania Informacji – PIB, NapiFeryn BioTech, Black Pearls VC czy SAS Institute Polska. (mb)