We wrześniu 2022 roku Screen Network, właściciel ekranów reklamowych, oraz Fundacja ITAKA, zajmująca się poszukiwaniem osób zaginionych, podjęły współpracę. Jak informują organizatorzy kampanii społecznej, z danych Komendy Głównej Policji wynika, że rocznie w Polsce ginie prawie 13 tys. osób.
W całej Polsce na ponad 20 tys. ekranów publikowane będą wizerunki osób poszukiwanych przez ITAKĘ. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji oraz technologii „deep fake” twarze zaginionych poruszają się i wodzą wzrokiem za przechodniami.
Współpraca ta ma na celu zwiększenie szans na odnalezienie zaginionych osób. Wprawienie w ruch zdjęć ma uświadomić społeczeństwu, że za każdym wizerunkiem kryje się prawdziwy człowiek i jego historia. Ponadto, po zeskanowaniu kodu QR, na ekranach telefonów pojawiają się dane poszukiwanej osoby, które mogą ułatwić jej zidentyfikowanie.
Komunikaty wyświetlane na ekranach w całej Polsce codziennie mają trafiać do ok. 6 mln osób, dzięki czemu szansa na odnalezienie zaginionych znacznie się zwiększy. (zd)
Źródło: Youtube.com/Fundacja ITAKA