.

 

Shell Polska z zarzutami UOKiK-u

dodano: 
11.03.2024
komentarzy: 
0

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty sieci stacji benzynowych Shell Polska. Chodzi o oznaczanie akcji promocyjnych.

Według UOKiK-u Shell naruszył zbiorowe interesy konsumentów w ramach promocji  „Wtorki i czwartki z Shell V-Power”, podczas której w wymienione dni można było zatankować paliwo premium za niższą cenę. 

Jak wyjaśnia urząd, w materiałach marketingowych ani na terenie stacji nie podano najniższej ceny paliwa, która obowiązywała w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem zniżek. Wobec tego dla konsumentów nie było jasne, czy promocja jest korzystna. 

W komunikatach marketingowych o rabacie oraz na dystrybutorze paliw obok informacji o obniżonej cenie powinna znajdować się najniższa cena z 30 dni przed obniżką. Prezes UOKiK-u Tomasz Chróstny przypomina, że „właściwe oznaczenie promocji i spełnienie wymogów informacyjnych wynikających z dyrektywy Omnibus obowiązuje również stacje paliwowe”. Dyrektywa Omnibus weszła w życie od 1 stycznia 2023 roku. 

Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu, jeśli doniesienia konsumentów zostaną potwierdzone. (af)

Źródło:

uokik.gov.pl, Źle oznaczona promocja paliw na SHELL Polska? Zarzuty Urzędu, 11.03.2024
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin