piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSilver influencerzy zmieniają stereotypowe postrzeganie starzenia się

Silver influencerzy zmieniają stereotypowe postrzeganie starzenia się

Silver influencerzy, czyli osoby powyżej 50 roku życia, wpływowe w świecie mediów społecznościowych, generują wyższy wskaźnik zaangażowania w porównaniu do najpopularniejszych twórców internetowych w młodszym wieku – tak wynika z raportu „Silver Influencer Marketing”, opracowanego przez agencję Vision & People. 

Jak czytamy, starsi influencerzy „wywołują większe emocjonalne zaangażowanie wśród obserwujacych”, ponieważ publikowane przez nich materiały „z reguły skupiają się na wartościach uniwersalnych, relacjach międzyludzkich oraz życiowych przeżyciach”. Silversi prowadzą aktywną komunikację ze swoimi odbiorcami, co sprzyja „budowaniu społeczności bazującej na wzajemnym szacunku i zaufaniu”. 

Według raportu, treści publikowane przez silver influencerów najczęściej dotyczą kategorii Lifestyle oraz Fashion & Beauty. Ta grupa wiekowa twórców skupia się na obszarach, w których mają najwięcej doświadczenia zawodowego, a co za tym idzie – specjalistycznej wiedzy.

Co więcej, internauci powyżej 45 lat zdecydowanie częściej obserwują starszych twórców. „Analiza pokazuje, że silver influencerzy mają znaczący udział odbiorców w grupie wiekowej 45+, stanowiący 13 proc. ich obserwujących, w porównaniu do zaledwie 1,2 proc. u młodszych influencerów” – dowiadujemy się. 

Z publikacji wynika, że 88 proc. osób powyżej 50 roku życia korzysta z internetu każdego dnia. Codzienne aktywności tej grupy wiekowej polegają na poszukiwaniu rozmaitych informacji, czytaniu wiadomości czy realizowaniu bankowości oraz zakupów online.

Dla porównania, młodsi internauci w wieku od 18 lat do 24 lat postrzegają internet jako źródło rozrywek, takich jak muzyka, filmy, audiobooki czy seriale. Osoby starsze wykorzystują internet w sposób bardziej narzędziowy – czytamy. 

Czytaj więcej: Silversi kochają zakupy mobilne, a bankowość prowadzą przez aplikacje

Raport zwraca również uwagę na case study kampanii marki Biotebal Plus. W akcji, której hasłem przewodnim jest „Znajdź w sobie plusa”, wzięło udział sześć influencerek w różnym wieku. Każda z nich dysponowała unikalnymi zasięgami oraz stylem. 

Post Izabeli Pajo, silverki znanej jako Whitehair_truth, wzbudził dużo interakcji – pomimo tego, że twórczynię obserwowała najmniejsza liczba internautów. „Pod jej publikacją pojawiła się imponująca liczba komentarzy (o wysokiej jakości!), co zaowocowało najwyższym stopniem interaktywności w porównaniu do innych influencerek biorących udział w projekcie” – dowiadujemy się. (an)

O badaniu: 

Dane wykorzystane w raporcie zostały pozyskane poprzez dedykowane badanie CAWI przeprowadzone przez Inquiry na panelu YouGov. Badanie to zostało zrealizowane w sierpniu 2023 roku, obejmując próbę 2015 respondentów korzystających z internetu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj