„Całościowo pojmowana marka organizacji podlega nieustannej weryfikacji jej odbiorców pod kątem spójności. To sprawia, że nawet najbardziej atrakcyjna kreacja reklamowa nie zbuduje wizerunku firmy, jeśli pracownik działu obsługi klienta będzie go dezintegrował i odwrotnie – nawet najlepszej klasy pracownik nie będzie w stanie zbudować reputacji firmy, gdy działania PR nie będą szły z nią w parze. Integracja komunikatów wysyłanych przez firmę do jej środowiska wewnętrznego oraz otoczenia zewnętrznego jest podstawą skuteczności jej działania na rynku. Budowanie świadomości komunikacyjnej wewnątrz organizacji to złożony proces, który wymaga konsekwencji i staranności – pomocne mogą w nim być sprawdzone modele oraz przykłady dobrych praktyk z rynków światowych i lokalnych” – zapowiada treść książki wydawnictwo Difin.
Publikacja „Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji” ukazała się na rynku 17 maja.
„Silna orientacja na budowanie spójności komunikacji dotyczy nie tylko dużych koncernów, lecz również małych i średnich przedsiębiorstw, których liczba w Polsce wzrasta o kilkaset tysięcy rocznie. W mniejszych strukturach, w których właściciel firmy często bezpośrednio komunikuje się z członkami swojego zespołu, sposób zwracania uwagi, udzielania pochwały czy motywowania bezpośrednio wpływa na stopień zaangażowania pracowników, a tym samym na jakość ich pracy” – tłumaczy dr Magdalena Jaworowicz, autorka książki.
„Wiedza na temat procesów konstruowania spójnych komunikatów na temat organizacji w różnych kanałach – wewnętrznych i zewnętrznych – jest niezbędna we współczesnym zarządzaniu. Zwłaszcza w kontekście zmieniającego się na naszych oczach środowiska medialnego, w którym uwidacznia się coraz bardziej aktywna rola konsumentów, którzy stają się naturalnymi nadawcami komunikatów o firmach i markach” – dodaje dr Piotr Jaworowicz, współautor publikacji.
Książka skierowana jest do osób, które zamierzają doskonalić swoje umiejętności w zakresie komunikacji wewnętrznej i marketingowej, oraz firm opierających swoje działania biznesowe na budowaniu relacji z klientami w modelu B2B.
PRoto.pl jest patronem medialnym publikacji. (red)
O autorach:
Dr Magdalena Jaworowicz – praktyk marketingu, wykładowca, coach, autorka książek. Odpowiada za komunikację marketingową w Europie Wschodniej w japońskiej firmie z branży automatyki przemysłowej. Doktor nauk humanistycznych i studiów MBA. Wykłada komunikowanie marketingowe w kilku warszawskich uczelniach, autorka książek na temat marketingu i komunikacji.
Dr Piotr Jaworowicz – praktyk marketingu i komunikowania, autor książek, wykładowca. Kierownik w dziale marketingu w korporacji. Organizator wielu kampanii marketingowych, wykorzystujących narzędzia nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej. Doktor nauk społecznych, absolwent MBA. Wykładowca akademicki, autor książek na temat marketingu.