niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Śląskie. Złapiesz swój rytm” – tak promuje się województwo

„Śląskie. Złapiesz swój rytm” – tak promuje się województwo

Na początku października 2023 roku województwo śląskie rozpoczęło kampanię promocyjną „Śląskie. Złapiesz swój rytm”. Akcja ma na celu pokazanie potencjału tego regionu.

Kampania „Śląskie. Złapiesz swój rytm” ma zaprezentować i wzmocnić wizerunek województwa śląskiego jako miejsca atrakcyjnego dla obecnych, jak i przyszłych mieszkańców. Działania mają zachęcić do „odkrywania niezwykłych atrakcji, pięknych krajobrazów i kulturalnego dziedzictwa regionu”. Województwo pokazuje się jako miejsce, gdzie „każdy może znaleźć przestrzeń dla siebie, do studiowania, rozwijania kariery czy realizowania pasji”.

„Województwo śląskie to przestrzeń niezwykle ciekawa, zróżnicowana kulturowo. Jesteśmy dumni z tego bogactwa i chcemy się nim chwalić, stąd pomysł na nową kampanię promocyjną pokazującą nasze największe walory i potencjał regionu. To zaproszenie do odkrywania województwa śląskiego na własną rękę i zachęta do budowania tu swojej przyszłości w oparciu o dobrą ofertę edukacyjną, atrakcyjne miejsca pracy, świetną infrastrukturę, ale też przyrodę, kulturę i turystykę. Śląskie się zmienia, jest zielone i przyciąga atrakcjami, a naszym celem jest sprawienie, by było miejscem przyjaznym do życia i rozwijającym się z naszymi mieszkańcami. Chcemy budować naszą przyszłość w oparciu o innowacje i nowe technologie, stąd tak istotna rola nauki i uczelni wyższych w tym procesie. To w ich murach kształcą się specjaliści, którzy nie tylko zasilą rynek pracy, ale co istotne, zdefiniują na nowo potencjał i szanse rozwojowe regionu. Śląskie przez dziesięciolecia było gospodarczym sercem Polski i jestem przekonany, że po odejściu od przemysłu ciężkiego wciąż może odgrywać równie istotną rolę” – mówi marszałek Jakub Chełstowski.

Działania komunikacyjne akcji to spoty radiowe, filmowe, podcasty, nośniki zewnętrze (billboardy i citylighty) oraz social media. Kampania poza województwem śląskim obejmuje województwa opolskie, łódzkie, świętokrzyskie, dolnośląskie i małopolskie.

Do projektu zaangażowano ambasadorów regionu, którzy są z nim związani od lat. Są to raper Rahim (Sebastian Salbert) z Katowic oraz Dawid Koczur, działający jako Synek ze Śląska, prezenter, model i dziennikarz pochodzący z Lędzin. Ich zadaniem będzie pokazanie obserwatorom klimatu Śląska.

„Z pewnością pokażę mój dom, moje korzenie, mój habitat. Przez lata obserwowałem, jak Śląskie nabiera barw, zmienia się i rośnie w siłę. Wszystko w odpowiednim rytmie, który teraz możecie poczuć!” – zapowiada na stronie akcji Rahim. „Pokazuję Śląskie oczami młodych ludzi, moich ziomków. Szalone i zakręcone. Nowoczesne, a jednocześnie swojskie i jedyne na całym świecie. Jest na co popatrzeć! Zapraszom Wos” – mówi z kolei Dawid Koczur.

Na stronie województwa przygotowano specjalną zakładkę poświęconą kampanii. Można znaleźć tam opis projektu, a także ofertę regionu w różnych obszarach, m.in. kultury, transportu, atrakcji turystycznych czy ochrony zdrowia. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj