Marka biżuterii YES rozpoczęła kolejną odsłonę kampanii „Jestem kobietą”, w której przedstawia wizję przyszłości kobiet w Polsce. Najbardziej kobiecy rząd w historii, pierwsza para jednopłciowa zaślubiona przez katolickiego księdza, Polska najbezpieczniejszym krajem dla kobiet – taki obraz przedstawiono w tej prognozie.
Kampania, która rozpoczęła się 9 listopada 2022 roku, jest kontynuacją działań marki rozpoczętych zeszłoroczną akcją „Jestem kobietą”, która odbiła się głośnym echem. Projekt zdobył m.in. złoto w kategorii PR&Employer Branding oraz Grand w Effie Awards Poland 2022.
„W nowej kampanii kontynuujemy myśl podjętą rok temu, ale robimy to z większą wrażliwością i czułością. Wierzymy w siłę i sprawczość kobiet i jesteśmy pewni, że dzięki nim ten świat może być bardziej sprawiedliwym, równym i przyjaznym miejscem dla nas wszystkich” – podkreśla Justyna Lach, dyrektor marketingu marki YES. „W całym tym procesie zmian biżuteria jest nośnikiem wartości, które są bliskie nam i wielu kobietom w Polsce. Przekazujemy ją sobie tak, jak przekazujemy siłę potrzebną do walki o lepszą przyszłość” – dodaje.
Jak wyjaśniają organizatorzy, w nowej odsłonie kampanii YES „niezależność i siła kobiet są niczym cenna biżuteria, przekazywane z pokolenia na pokolenie”. W spocie symbolem i nośnikiem tych wartości jest pierścionek, przekazany córce przez matkę, który towarzyszy jej później w najważniejszych momentach życia, dając siłę i pewność siebie.
YES wybiega w przyszłość, sięgając aż do 2072 roku, kiedy to świat jest „dla kobiet przyjaznym miejscem”. Film przedstawia historię kobiety od jej narodzin do dojrzałości. „Bohaterka spotu YES żyje w świecie wolnym od stereotypowego postrzegania roli. W rzeczywistości wykreowanej przez markę wszyscy czują się bezpiecznie, bo w przyszłości ważna jest akceptacja i wzajemny szacunek. YES przedstawia Polskę, w której można kochać i tworzyć rodziny z kim się chce i jest to akceptowane przez wszystkich, łącznie z kościołem katolickim. Można osiągać sukcesy w polityce, która przestała być miejscem zdominowanym przez mężczyzn. Można w końcu wracać późną nocą do domu bez lęku, że ktoś zrobi nam krzywdę” – czytamy w komunikacie prasowym.
Marka nawiązała współpracę z nowymi ambasadorkami, które zaangażują się w komunikację związaną z kampanią. W tym gronie znalazły się Maja Ostaszewska – nagradzana i doceniana zarówno przez krytyków, jak i publiczność, aktorka teatralna i filmowa oraz działaczka społeczna i aktywistka, zaangażowana w walkę o demokrację, praworządność i prawa kobiet; Aleksandra Kwaśniewska – dziennikarka, prezenterka telewizyjna i autorka tekstów piosenek, która otwarcie podejmuje tematy kobiecości i przekonuje, że nie ma jednego wzorca i wyznacznika bycia kobietą; oraz Julia Sobczyńska – modelka, finalistka 10. edycji „Top Model”, która nie boi się otwarcie mówić o swojej biseksualności i razem ze swoją narzeczoną wystąpiła na okładce czerwcowego wydania „Vogue Polska”, poświęconego osobom LGBTQIA+.
Premierze kampanii towarzyszyła debata z udziałem ambasadorek marki, poświęcona przyszłości kobiet, trudnościom, z jakimi obecnie się mierzą, i krążącym w społeczeństwie stereotypom, a także działaniom, jakie trzeba podjąć, by przyszłość była lepsza.
W połowie listopada 2022 roku wystartuje również podcast YES „Jestem Kobietą”, który ma być miejscem rozmów z kobietami i o kobietach. Poprowadzi go Marta Dyks, supermodelka i aktywistka, a w pierwszym odcinku gościnią będzie Maja Ostaszewska.
W ramach kampanii powstał spot wideo w trzech wersjach (90, 60 i 30 sekund). Działania komunikacyjne obejmą internet, w tym social media, oraz platformy VOD. Spoty oraz billboardy sponsorskie od 9 listopada wyświetlane będą w telewizji oraz na ekranach sieci Cinema City. Ich emisję zaplanowano także w salonach YES w Polsce i Czechach.
Spoty wyreżyserowała Marysia Makowska we współpracy z operatorem Igorem Połaniewiczem. Autorką zdjęć jest Gosia Turczyńska. Za kreację odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT. Produkcją zajmował się dom produkcyjny F25, postprodukcją Xantus. Media zaplanował i zakupił MediaHub. Jako tło muzyczne spotu został wykorzystany utwór Adny pt. „Dreamer”. (mb)