30 lipca, w międzynarodowy dzień przyjaźni, Snapchat rozpoczął kampanię „Real Friends”, w ramach której przekonuje, że prawdziwą znajomość można celebrować dzięki jego aplikacji. Działania prowadzone są w digitalu, kinach, telewizji i druku, ale – jak zauważa portal thedrum.com – Snapchat reklamuje się też za pośrednictwem Instagrama, konkurencyjnej sieci społecznościowej, która skopiowała format Stories.
Snapchat spróbował przejąć hashtagi #realfriends i #friendshipquotes. Po wyszukaniu na Instagramie tych haseł można zobaczyć żółte grafiki z cytatami o przyjaźni, które zamieścili influencerzy. Opis każdej z nich informuje o tym, że post został opłacony.
Właściciele aplikacji przekonują, że ich produkt jest miejscem dla bardziej autentycznych relacji niż inne media społecznościowe. „Gdy siedem lat temu uruchomiliśmy Snapchata, nie chodziło nam o umożliwianie robienia pięknych kadrów i wyglądania idealnie na zdjęciach. Chcieliśmy dać ludziom sposób na wyrażanie siebie i możliwość dzielenia się ze znajomymi aktualnym nastrojem” – czytamy na snap.com w opisie kampanii.
Działania w ramach akcji „Real Friends” prowadzone są obecnie w Stanach Zjednoczonych, Indiach i Australii. Jesienią Snapchat chce wejść ze swoim przekazem także na europejskie rynki – pisze thedrum.com. Portal zauważa, że kampania została stworzona przez wewnętrzny zespół kreatywny marki. Jest to też pierwszy efekt pracy Kenny’ego Mitchella, nowego Chief Marketing Officera w Snap Inc., który dołączył do spółki w kwietniu 2019 roku.
Czytaj też:
Przebudowanie aplikacji Snapchata zaczęło się opłacać. Wyniki spółki za II kwartał 2019 rok
(mp)