Gdzie i jak efektywnie promować swoją firmę? Czy w dobie social mediów warto stawiać tylko na nowe kanały dotarcia do odbiorców? Czy social media to nowa telewizja? Na te pytania próbowali odpowiedzieć eksperci zaproszeni na trzecią edycję Akademii Marketingu, krakowskiej konferencji organizowanej przez ContentHouse.
„Widzimy bardzo wyraźny trend zmiany siły oddziaływania mediów społecznościowych i formatów wideo w internecie w porównaniu do tego, jaki wpływ miała na nas kiedyś telewizja. Postanowiliśmy przeanalizować ten temat. Przez dwa dni zastanawialiśmy się, czy social media to już jest nowa telewizja” – wyjaśnia Grzegorz Miłkowski, pomysłodawca i organizator konferencji oraz CEO ContentHouse.
Jego zespół zaprosił do Krakowa 30 ekspertów, którzy przedstawiali teoretyczne i praktyczne zagadnienia związane z komunikacją w mediach społecznościowych. Na scenie Akademii Marketingu wystąpili m.in. Agnieszka Chabrzyk (Business Factory – Facebook Marketing Partner), Michał Grzebyk (ContentHouse), Artur Jabłoński (bloger i konsultant ds. e-marketingu) oraz Ewa Grzelakowska-Kostoglu (vlogerka znana jako Red Lipstick Monster). Głos zabrali również przedstawiciele Synerise, SMSAPI, FreshMail, Netizens, Kantar Millward Brown czy MyLo.
Eksperci przekonywali, że media społecznościowe są dobrym kanałem dotarcia, a w niektórych przypadkach – lepszym niż telewizja. W sieci łatwiej dopasować materiał do odbiorcy, jest tam także więcej miejsca na treści promocyjne. Eksperci od komunikacji przypominali jednak, że młodzi ludzie przeglądają internet bardzo szybko, przez co dotrzeć do nich można jedynie przez kilka sekund. Telewizja tak czy inaczej wciąż jest popularna i nie ma sensu z niej całkowicie rezygnować – zauważali prelegenci Akademii Marketingu. Wskazywali też m.in. na zjawisko multiscreeningu, czyli korzystania z telewizji i smartfona w jednym czasie.
Podczas wydarzenia odbyło się także kilka paneli praktycznych. O współpracy z influencerami opowiedziała Ewa Grzelakowska-Kostoglu (Red Lipstick Monster), z kolei aspektami prawnymi wykorzystywania wizerunku w filmach promocyjnych zajęła się Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk (radca prawny specjalizująca się w marketingu). Na zmieniającej się roli PR-owca w świecie wszechobecnego internetu skupił się tymczasem Łukasz Majewski. Nie zabrakło też tematu sztucznej inteligencji – związane z nią możliwości i zagrożenia opisał Szymon Łukasik z Synerise.
Wywiad z Ewą Grzelakowską-Kostoglu
„Telewizja to ciągle medium, które w naszym społeczeństwie ma dużą siłę rażenia. Nie ulega jednak wątpliwości, że to social media prezentują więcej możliwości prezencyjnego dotarcia oraz są idealnym rozwiązaniem dla produktów skierowanych do specyficznych grup docelowych, mniejszych firm i budżetów” – podsumowuje wydarzenie organizator, agencja ContentHouse. Dodaje jednak, że Polska wciąż goni za niektórymi światowymi trendami, więc jeśli social media mają być dla nas nową telewizją, to może się to stać dopiero za jakiś czas.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (mp)