Na początku lutego 2022 roku Spotify poinformowało o wprowadzeniu specjalnych oznaczeń materiałów poruszających temat COVID-19. To reakcja serwisu na liczne zapytania dotyczące dezinformacji w podcastach.
Czytaj także: Medycy apelują do Spotify o walkę z dezinformacją na temat COVID-19
Oznaczenia przekierują słuchaczy do poradnika w specjalnej zakładce, zawierającego rzetelne i sprawdzone informacje o pandemii – czytamy w komunikacie Spotify. Będą one oparte na aktualnych danych udostępnianych przez naukowców, lekarzy i światowe organy zdrowia publicznego. Dodatkowo dostępne będą linki do zaufanych źródeł, z których będzie można dowiedzieć się więcej na temat wirusa.
„Nasze rozwiązania mające na celu zwalczanie dezinformacji będą wprowadzane w najbliższych dniach na całym świecie. Zgodnie z naszą wiedzą, udostępniony przez nas poradnik jest pierwszą tego typu inicjatywą na dużej platformie podcastowej” – tłumaczy Daniel Ek, współzałożyciel i szef Spotify.
Platforma zadeklarowała również, że opublikuje w newsroomie zasady społeczności przetłumaczone na wiele języków. Dzięki temu będzie jasne, jakie treści są akceptowane przez serwis. Spotify zapowiada, że będzie starać się dotrzeć z regulaminem do twórców i wydawców, aby zwiększyć ich świadomość na temat odpowiedzialności, jaką ponoszą za publikowane treści. (as)