1 września rusza kampania Stowarzyszenia Przyjaciół Chorych na Chłoniaki Przebiśnieg, której celem jest zwrócenie uwagi na samoobserwację swojego ciała i stanu zdrowia.
Data kampanii „Samoobserwacja w centrum uwagi” wiąże się ze Światowym Dniem Wiedzy o Chłoniakach, który przypada na 15 października 2023 roku.
Większość pacjentów hematoonkologicznych przyznało, że gdyby skonsultowało szybciej z lekarzem swoje spostrzeżenia, które wydawały im się błahe, diagnozę otrzymaliby znacznie wcześniej. Stąd wzięła się też nazwa kampanii.
W ramach akcji Stowarzyszenie Przebiśnieg prowadzi działania promocyjne w mediach społecznościowych (Facebook) oraz na nośnikach typu citylight.
„Mamy nadzieję, że prowadzone przez nas działania edukacyjne przyczynią się do zwiększenia wykrywalności chorób hematoonkologicznych” – mówi Maria Szuba, przewodnicząca Stowarzyszenia. (zd)