Co trzecia osoba nie potrafi usiąść w ciszy i nic nie robić przez 30 minut – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Huawei CBG Polska.
61 proc. Polaków odczuwa przynajmniej jedną z dolegliwości wskazujących na przebodźcowanie. Wśród nich znajdują się m.in. zaburzenia snu (31 proc.), obniżony nastrój (25 proc.) czy problemy z koncentracją i uczucie lęku (w obu przypadkach po 23 proc.).
Ponadto, już 20 proc. badanych zadeklarowało gotowość do ograniczenia ekspozycji na nadmiar nowych informacji nieprzerwanie napływających z poczty internetowej czy mediów społecznościowych i tradycyjnych.
Badanie pokazuje, że 94 proc. respondentów najczęściej poszukuje informacji na temat pogody, a po 89 proc. szuka tych związanych ze zdrowiem czy hobby. Jako kategorie, które najbardziej pogarszają samopoczucie, wskazywane są natomiast polityka (42 proc.), gospodarka (21 proc.) oraz życie celebrytów (16 proc.).
38 proc. Polaków z przesytem natłokiem informacji poradziło sobie przez ograniczenie korzystania z social mediów, 35 proc. unika portali internetowych, a 34 proc. ogranicza używanie poczty elektronicznej. Częstotliwość korzystania z mediów tradycyjnych zmniejszyło natomiast 43 proc. badanych. (ao)
O badaniu:
Badanie wykonane w lipcu 2023 roku na zlecenie HUAWEI CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1048 osób.