.

 

Subskrypcje stały się codziennością młodych ludzi

dodano: 
11.04.2024
komentarzy: 
0

46 proc. Polaków korzysta z różnego rodzaju subskrypcji – wynika z badania wykonanego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Ten model zakupu produktów i usług rozpowszechnił się wśród konsumentów niezależnie od ich płci lub miejsca zamieszkania. Istnieje jednak sporo różnic w korzystaniu z abonamentów pomiędzy poszczególnymi pokoleniami.

71 proc. osób korzystających z subskrypcji ma dostęp do trzech produktów lub usług tego typu i wydaje na ten cel do 150 zł miesięcznie. 84 proc. respondentów lubi kontrolować przeznaczane na abonamenty wydatki, a 57 proc. badanych przyznało, że interesuje ich możliwość czasowego blokowania płatności za subskrypcję. 

We wszystkich kategoriach wiekowych dominują streamingi filmów i seriali. Model subskrypcyjny jest jednak preferowany głównie przez młodych konsumentów. Dla przeważającej większości osób w wieku 18-24 lat korzystanie z abonamentów to standard (64 proc.), a wśród starszych osób tylko część z nich decyduje się na takie rozwiązanie (33 proc.).

Badanie pokazuje, że 75 proc. respondentów najchętniej korzysta z subskrypcji na platformy streamingowe z wideo. Specyfika wybieranych przez Polaków abonamentów różni się w zależności od wieku. Najmłodszych użytkowników platform streamingowych z muzyką jest dwa razy więcej (49 proc.) niż tych ze starszej grupy wiekowej (24 proc.). Osoby w wieku 45-60 lat najchętniej subskrybują natomiast produkty e-commerce. 

70 proc. Polaków opłaca od jednego do trzech abonamentów miesięcznie, a aż 25 proc. najmłodszych badanych deklaruje, że subskrybują od czterech do dziesięciu usług. Spośród wszystkich badanych 75 proc. wydaje na ten cel maksymalnie 150 zł miesięcznie. 

Wśród aktywnych użytkowników subskrypcji najbardziej doceniana jest wygoda takiego rozwiązania, co wskazuje 47 proc. badanych. Dla jednej trzeciej użytkowników liczy się aspekt finansowy – często jest to bowiem tańsza opcja niż jednorazowy zakup. Osoby w wieku 18-24 lat najbardziej cenią możliwość zautomatyzowania płatności, która „zwalnia” z konieczności pamiętania o samodzielnym opłacaniu usługi. Aż 69 proc. z nich podpina kartę bankową pod dany abonament. 38 proc. respondentów przyznaje jednak, że choć raz zdarzyło im się opłacić subskrypcje, z których nie korzystali. Taka sytuacja przytrafiła się 48 proc. konsumentów w wieku 18-24 lat – wynika z badania. (ao)

O badaniu: Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na zlecenie ING Banku Śląskiego w dniach 22-27 lutego 2024 roku metodą CAWI. Badanie przeprowadzone na ogólnopolskiej próbie 1054 osób

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin