24 maja 2018 roku w hotelu Raffles Europejski Warsaw odbyła się XII gala Superbrands. Statuetki Superbrands 2018 i Superbrands Polska Marka 2018 trafiły do 33 marek.
Nagrodę honorową w tegorocznej edycji otrzymała Janina Ochojska, założycielka i prezeska Polskiej Akcji Humanitarnej – za budowanie pozytywnego wizerunku Polski w świecie niezauważanym. „Janina Ochojska jest przede wszystkim człowiekiem czynu. Prowadzi firmę, produkuje dobra (…). A na produkty takie jak skuteczna troska zapotrzebowanie stale rośnie” – mówiła Magdalena Środa w laudacji dla laureatki.
W poprzednich latach nagrodę honorową Superbrands otrzymali m.in. Krzysztof Penderecki, Lech Wałęsa, Henryka Bochniarz, Agnieszka Radwańska czy Robert Lewandowski.
Po raz siódmy wręczono nagrody Culture.pl Superbrands, przyznawane przez Superbrands Polska we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza. Trafiły one do Olgi Tokarczuk, którą wyróżniono za konsekwencję w łączeniu wysokiej jakości artystycznej z aktualnym przekazem emocjonalnym, oraz Cyfrowej Biblioteki Narodowej POLONA – wyróżnionej za tworzenie przestrzeni do spotkań z polskim dziedzictwem i kulturą. W poprzednich latach nagrodę Culture.pl Superbrands otrzymali: Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna, Tomasz Stańko, Agnieszka Holland, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Mariusz Treliński i Boris Kudlička oraz Lech Majewski i Muzeum Sztuki w Łodzi.
Laureatów tej nagrody wyłoniła kapituła złożona z dziennikarzy działów kulturalnych dzienników i tygodników opinii, Ewy Bogusz-Moore, zastępcy dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza oraz Moniki Kowalewskiej, dyrektor projektu Superbrands w Polsce. Nominacje zgłosili dyrektorzy Instytutów Polskich, eksperci IAM oraz redakcja portalu Culture.pl.
W gronie nagrodzonych marek znalazły się:
APART, Bosch, Cisowianka, Continental, DPD, Factory, Fiskars, Fotojoker, Jan Niezbędny, Kaufland, Krakowski Kredens, Krakus, Loyd, Lux Med., Łomża, M1, Martini, Merlin.pl, Mokate, National Geographic, Nju Mobile, Onet, PKP Intercity, Princessa, Sokołów, Tołpa, Velvet, Volkswagen, Wielkopolski, WP, Zelmer, Żołądkowa De Luxe oraz Żołądkowa Gorzka.
Po raz pierwszy w historii Superbrands w Polsce marki, którym przyznano tytuły Superbrands Polska i Superbrands Polska Marka wybrali wyłącznie konsumenci. Zrealizowane przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na grupie ponad dziesięć tysięcy Polaków badanie objęło niemal dwa tysiące marek konsumenckich i uwzględniało ich znajomość i stopień, w jakim respondenci byliby gotowi je zarekomendować.
PRoto.pl jest patronem medialnym projektu