25 maja w warszawskim hotelu Sheraton odbędzie się Gala Finałowa VI edycji Superbrands Polska. Statuetki Superbrands 2012 trafią w ręce przedstawicieli najsilniejszych marek konsumenckich i biznesowych. Wręczona zostanie także nagroda honorowa dla osoby, która poprzez swoją aktywność zawodową lub społeczną stworzyła markę cenioną w kraju i na świecie oraz nagroda Culture.pl Superbrands, przyznawana przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands za aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą.
The Superbrands Ltd. to międzynarodowa organizacja nagradzająca sukcesy marek, które wypracowały najmocniejszą pozycję w swojej branży. Tegoroczni laureaci zostali wyłonieni głosami członków Rady Marek – 39 czołowych polskich ekspertów w dziedzinie brandingu, marketingu i reklamy – oraz grupy 2700 osób, które wzięły udział w badaniu konsumenckim. Przy ocenie pod uwagę brane były m.in.: rozpoznawalność marki, unikalny charakter korzyści, które oferuje i siła więzi z klientami.
Podobnie jak w poprzednich latach, podczas Gali wręczona zostanie nagroda honorowa dla osoby, która poprzez swoją działalność buduje silną, trwałą markę, spotykającą się z uznaniem w kraju i za granicą. Dotychczas wyróżniono w ten sposób Henrykę Bochniarz, Lecha Wałęsę, prof. Leszka Balcerowicza, markę Chopin w 200 rocznicę urodzin kompozytora oraz prof. Jerzego Buzka.
Po raz pierwszy w historii Superbrands w Polsce przyznana zostanie także Culture.pl Superbrands, ustanowiona przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy Superbrands Polska z myślą o osobach prywatnych i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą. Nominacji dokonali eksperci IAM oraz dyrektorzy Instytutów Kultury Polskiej, a laureata wyłoniła kapituła, złożona z dziennikarzy – szefów działów kultury tygodników Newsweek, Wprost, Polityka, Przekrój, Tygodnik Powszechny oraz dyrektora IAM.
Gala Finałowa będzie również okazją do premiery Albumu Superbrands 2012 – towarzyszącego wszystkim krajowym edycjom Superbrands wydawnictwa prezentującego historie sukcesu nagrodzonych marek, cieszącego się na świecie opinią „biblii brandingu”.