W grudniu 2023 roku rozpoczęła się kolejna, już 18., edycja projektu Superbrands Polska. W ramach inicjatywy konsumenci oraz eksperci co roku wyłaniają najsilniejsze marki na polskim rynku.
Superbrands to niezależna organizacja, która od 30 lat promuje ideę brandingu przez identyfikację, nagradzanie i prezentację historii sukcesu marek, które – dzięki reprezentowanym wartościom i wyjątkowym korzyściom, jakie oferują konsumentom – osiągnęły rynkowy sukces.
W pierwszej kolejności realizowane jest badanie ARC Rynek i Opinia, w którym z listy niemal 3 tys. marek konsumenckich, reprezentujących ponad 100 kategorii produktów i usług, 3,5 tys. respondentów wybierze te, którym – ich zdaniem – najbliżej jest do definicji Superbrands. Zgodnie z międzynarodową definicją, taka marka: „Osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje użytkownikom znaczące emocjonalne lub fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają, a korzyści te stanowią̨ o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi”.
W następnym etapie lista wyłonionych marek, kandydujących do tytułu Superbrands Polska, weryfikowana jest przez Radę Marek, czyli 40-osobowe gremium doradcze, złożonego z uznanych ekspertów w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR.
Końcowy wynik będzie wypadkową wyboru konsumentów i oceny praktyków.
Czytaj też: Agnieszka Holland z Nagrodą Honorową Superbrands. 27 marek odebrało statuetki w XVII edycji
Za wybór marek biznesowych odpowiada Konfederacja Lewiatan – polska organizacja biznesowa, reprezentująca interesy pracodawców w Polsce i Unii Europejskiej. W tym przypadku punktem wyjścia będzie lista ponad 2 tys. marek korporacji i B2B, ocenianych w oparciu o kryteria jakości produktów lub usług, standardów relacji, innowacyjności oraz zaangażowania społecznego.
Marki konsumenckie i biznesowe, które przejdą zwycięsko przez proces certyfikacji, zostaną wyróżnione tytułami Superbrands i Business Superbrands Polska 2024. Laureaci będą mogli posługiwać się tymi tytułami w swojej komunikacji marketingowej. Otrzymają także zaproszenie do Klubu Superbrands, w ramach którego zyskają m.in. licencję na wykorzystanie Godła Superbrands i Business Superbrands Polska 2024, możliwość opublikowania studium przypadku marki w Albumie Superbrands czy udziału w uroczystej gali finałowej.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.