W grudniu 2020 roku Twitter rzucił wyzwanie internautom – serwis społecznościowy opublikował post, w którym zasugerował podsumowanie 2020 roku jednym słowem. Challenge zaczął szybko cieszyć się popularnością wśród użytkowników oraz światowych marek.
Źródło: twitter.com/Twitter
Pod postem z 3 grudnia 2020 roku pojawiło się ponad 268 tys. polubień, a sam tweet podano dalej z cytatem ponad 98 tys. razy (stan na 9 grudnia, godzina 12:00). W zabawę zaangażowały się znane marki, takie jak Netflix, Lego czy Microsoft Edge. Jakim słowem podsumowały mijający rok?
Zdaniem Netfliksa rok 2020 można podsumować słowem „whyyyyyyyyyyyyyy?” (z ang. „dlaczego?”). Lego skomentowało post słowem „ouch” (z ang. „auć”), Adobe użyło skrótu klawiszowego „Ctrl + Z” (dzięki któremu można cofnąć ostatnią operację), a Xiaomi postawiło na słowo „Reboot” (z ang. „restart”).
Źródło: twitter.com/Twitter
Post skomentowały także portale społecznościowe. YouTube wybrał słowo „Unsubscribe” (z ang. „odsubskrybuj”), Messenger użył słowa „Unsend” (z ang. „niewysłane”), a Viber – „Mute” (z ang. „wycisz”).
Źródło: twitter.com/Twitter
W zabawie wzięły udział również m.in. Microsoft Edge, który użył liczby „404” (błąd w przeglądarkach internetowych informujący, że nie można odnaleźć żądanej strony bądź pliku), Opera postawiła na słowo „Crashed” (z ang. „rozbity”), platforma do prowadzenia wideokonferencji Zoom użyła słowa „unstable” (z ang. „niestabilny”), czy Windows, który podsumował mijający rok słowem „delete” (z ang. „usuń”).
Źródło: twitter.com/Twitter
W komentarzach pod postem Twittera znaleźć można także m.in. wpisy sieci restauracji takich jak Subway, który użył słowa „long” (z ang. „długi”) i McDonalds, które wybrało słowo „grimace” (z ang. „grymas”).
Źródło: twitter.com/Twitter
(ak)
Zdjęcie główne: twitter.com/Twitter