Wygranym tegorocznego konkursu Szpalty Roku została agencja Direct Publishing Group, która odebrała łącznie 10 nagród i wyróżnień. W konkursie zadebiutowały wydawnictwa dotychczas zajmujące się wyłącznie „tradycyjną” prasą, a mianowicie Edipresse i Valkea Media.
Jury obradujące pod przewodnictwem Tomasza Raczka nagrodziło lub wyróżniło łącznie 25 tytułów spośród 80 zgłoszonych do konkursu.
W kategorii magazyn wewnętrzny Złote Szpalty powędrowały do MPWiK we Wrocławiu za magazyn „Kropelka”, Grupy Żywiec za magazyn „Piwny Obiektyw”, Post-Tel za magazyn „Poczta Polska”, natomiast Grand Prix w tej kategorii otrzymało wydawnictwo Direct Publishing Group za magazyn „Dzień Bobry” wydawany dla sieci sklepów Obi oraz wydawnictwo Aude za magazyn „Nasza Biedronka” wydawany dla sieci sklepów Biedronka.
W kategorii magazyn zewnętrzny Złote Szpalty otrzymali: wydawnictwo Yo Media za Audi Magazyn, wydawnictwo Aude za magazyn Farmacja i Ja (wydawany dla US Pharmacia; wydawnictwo to otrzymało również Złote Szpalty w kategorii elektroniczna wersja magazynu custom publishing), wydawnictwo Direct Publishing Group za magazyn „Twój Komfort” (wydawany dla sieci sklepów Komfort). Grand Prix uhonorowano w kategorii magazyn zewnętrzny wydawnictwo iKropka za magazyn Airgate (wydawany dla portu lotniczego w podkrakowskich Balicach), wydawnictwo Valkea Media za magazyn House Mag (wydawanego dla marki odzieżowej House) i wydawnictwo Direct Publishing Group za magazyn Funduj. ABC Inwestowania (wydawany dla TFI BPH).
To ostatnie wydawnictwo otrzymało również Złote Szpalty w kategorii wydanie jednorazowe za Cedet, gazetę przygotowaną dla Centralnego Domu Towarowego w Warszawie.
W kategorii medium elektroniczne Złotą Szpaltę odebrała agencja StoryGroup za newsletter Coffeeteam Voice przygotowywany dla sieci kawiarni Coffee Heaven.
Złote Szpalty w kategorii elektroniczna komunikacja customowa powędrowały do Grupy Lotos – za intranet Lotostrada.
Jury wybrało również okładkę roku. Tę nagrodę otrzymał magazyn Domoteka Design Magzine. W uzasadnienu jury czytamy: „za projekt oddający treść i aspirację pisma, stworzony według zasad dobrego designu; za rozpoznawalną kolorystyczną koncepcję”. Domoteka Design Magzine wydawany jest przez Direct Publishing Group.
Prace konkursowe oceniali eksperci w dziedzinie projektowania prasowego, typografii, fotografii, infografiki, PR oraz dziennikarstwa. Przewodniczącym jury był Tomasz Raczek, a obok niego zasiadali: Dariusz Ćwiklak, Joanna Delbar, Dominik Kaznowski, Jacek Piotrowski, Katarzyna Trzeszczkowska.
Więcej szczegółów o konkursie znajduje się na stronie: www.szpaltyroku.pl.
PRoto było patronem medialnym wydarzenia. (mk)