2 stycznia 2023 roku prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile.
Chodzi o nieczytelny dla konsumentów sposób prezentacji reklamy w przestrzeni miejskiej.
Hasło „1200 GB za darmo przez rok”, które jest reklamowane przez T-mobile, w rzeczywistości wiąże się z miesięcznymi opłatami i 12 pakietami zawierającymi 100 GB internetu.
„Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty” – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK-u.
Przed otrzymaniem zarzutów T-Mobile dostało od prezesa UOKiK-u sygnał, że komunikacja promocji może wprowadzać konsumentów w błąd, jednak spółka nie zmieniła znacząco warunków ani sposobu prezentacji oferty.
Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu. (zd)