Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
czwartek, 29 maja, 2025
Strona głównaAktualnościTikTok podsumowuje, co zrobił, by chronić użytkowników przed dezinformacją

TikTok podsumowuje, co zrobił, by chronić użytkowników przed dezinformacją

TikTok pod koniec września 2023 roku przedstawił drugi raport związany z Europejskim kodeksem postępowania w zakresie dezinformacji (EU Code of Practice on Disinformation). Dokument zawiera informacje na temat działań podjętych przez firmę i jej partnerów z branży, które mają na celu zapobiegać rozprzestrzenianiu się szkodliwych treści i dezinformacji na platformie – podaje TikTok w komunikacie prasowym. 

Jak wynika z raportu, oprócz usuwania fałszywych treści z serwisu TikTok angażuje się w edukację medialną i klimatyczną swojej społeczności. W 2023 roku platforma przeprowadziła kampanię, która miała na celu nauczenie krytycznego analizowania treści związanych z wojną w Ukrainie przez użytkowników z Europy Wschodniej. W Polsce TikTok razem z FakeNews.pl stworzył serię filmów o krytycznej ocenie treści. Serwis wprowadził także funkcję wyszukiwania, która kieruje osoby szukające treści o zmianach klimatycznych do rzetelnych informacji, opracowanych wspólnie z ONZ. 

Co więcej, twórcy na TikToku będą mogli oznaczać materiały wideo generowane przez sztuczną inteligencję. Obecnie platforma testuje automatyczne oznaczanie takich treści.

Serwis opisuje także, że włączył się w ochronę integralności wyborów. Centrum Wyborcze w aplikacji zachęcało greckich użytkowników do skorzystania z Globalnej Strony Weryfikacji Faktów AFP. 

Z kolei w Finalndii TikTok wprowadził przewodnik po wyszukiwarce, który miał dostarczać aktualne informacje. Serwis raportuje, że nawiązał również współpracę z Narodowym Instytutem Audiowizualnym, który stworzył stronę poświęconą edukacji medialnej.

W okresie poprzedzającym hiszpańskie wybory TikTok podjął z kolei współpracę z Newtral, partnerem w dziedzinie weryfikacji faktów, i Maldita, partnerem ds. edukacji medialnej. W efekcie powstała seria materiałów dotyczących dezinformacji związanej z wyborami.

Serwis przekazuje także, że współpracował z ekspertami regionalnymi, którzy mają wiedzę o lokalnych realiach państw oraz ich wpływów na użytkowników. Dodatkowo, TikTok został współprzewodniczącym Grupy Roboczej ds. Wyborów związanej z Europejskim kodeksem postępowania w zakresie dezinformacji.

Ponadto portal przekazuje, że 15 organizacji fact-checkingowych akredytowanych przez International Fact-Checking Network wspomaga jego zespoły moderacyjne, oceniając, czy twierdzenia opublikowane na platformie wprowadzają w błąd. 

W raporcie uwzględniono też informację o tym, że w Europie w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku TikTok rozszerzył programy weryfikacji faktów o kolejne dziewięć krajów Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego. (af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Wybierz i posłuchaj