niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTikTok podsumowuje, co zrobił, by chronić użytkowników przed dezinformacją

TikTok podsumowuje, co zrobił, by chronić użytkowników przed dezinformacją

TikTok pod koniec września 2023 roku przedstawił drugi raport związany z Europejskim kodeksem postępowania w zakresie dezinformacji (EU Code of Practice on Disinformation). Dokument zawiera informacje na temat działań podjętych przez firmę i jej partnerów z branży, które mają na celu zapobiegać rozprzestrzenianiu się szkodliwych treści i dezinformacji na platformie – podaje TikTok w komunikacie prasowym. 

Jak wynika z raportu, oprócz usuwania fałszywych treści z serwisu TikTok angażuje się w edukację medialną i klimatyczną swojej społeczności. W 2023 roku platforma przeprowadziła kampanię, która miała na celu nauczenie krytycznego analizowania treści związanych z wojną w Ukrainie przez użytkowników z Europy Wschodniej. W Polsce TikTok razem z FakeNews.pl stworzył serię filmów o krytycznej ocenie treści. Serwis wprowadził także funkcję wyszukiwania, która kieruje osoby szukające treści o zmianach klimatycznych do rzetelnych informacji, opracowanych wspólnie z ONZ. 

Co więcej, twórcy na TikToku będą mogli oznaczać materiały wideo generowane przez sztuczną inteligencję. Obecnie platforma testuje automatyczne oznaczanie takich treści.

Serwis opisuje także, że włączył się w ochronę integralności wyborów. Centrum Wyborcze w aplikacji zachęcało greckich użytkowników do skorzystania z Globalnej Strony Weryfikacji Faktów AFP. 

Z kolei w Finalndii TikTok wprowadził przewodnik po wyszukiwarce, który miał dostarczać aktualne informacje. Serwis raportuje, że nawiązał również współpracę z Narodowym Instytutem Audiowizualnym, który stworzył stronę poświęconą edukacji medialnej.

W okresie poprzedzającym hiszpańskie wybory TikTok podjął z kolei współpracę z Newtral, partnerem w dziedzinie weryfikacji faktów, i Maldita, partnerem ds. edukacji medialnej. W efekcie powstała seria materiałów dotyczących dezinformacji związanej z wyborami.

Serwis przekazuje także, że współpracował z ekspertami regionalnymi, którzy mają wiedzę o lokalnych realiach państw oraz ich wpływów na użytkowników. Dodatkowo, TikTok został współprzewodniczącym Grupy Roboczej ds. Wyborów związanej z Europejskim kodeksem postępowania w zakresie dezinformacji.

Ponadto portal przekazuje, że 15 organizacji fact-checkingowych akredytowanych przez International Fact-Checking Network wspomaga jego zespoły moderacyjne, oceniając, czy twierdzenia opublikowane na platformie wprowadzają w błąd. 

W raporcie uwzględniono też informację o tym, że w Europie w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku TikTok rozszerzył programy weryfikacji faktów o kolejne dziewięć krajów Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego. (af)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj