Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
TikTok podsumowuje, co zrobił, by chronić użytkowników przed dezinformacją. tiktok pod koniec września 2023 roku przedstawił drugi raport związany z europejskim kodeksem postępowania w zakresie dezinformacji (eu code of practice on disinformation). dokument zawiera informacje na temat działań podjętych przez firmę i jej partnerów z branży, które mają na celu zapobiegać rozprzestrzenianiu się szkodliwych treści i dezinformacji na platformie – podaje tiktok w komunikacie prasowym. jak wynika z raportu, oprócz usuwania fałszywych treści z serwisu tiktok angażuje się w edukację medialną i klimatyczną swojej społeczności. w 2023 roku platforma przeprowadziła kampanię, która miała na celu nauczenie krytycznego analizowania treści związanych z wojną w ukrainie przez użytkowników z europy wschodniej. w polsce tiktok razem z fakenews.pl stworzył serię filmów o krytycznej ocenie treści. serwis wprowadził także funkcję wyszukiwania, która kieruje osoby szukające treści o zmianach klimatycznych do rzetelnych informacji, opracowanych wspólnie z onz. co więcej, twórcy na tiktoku będą mogli oznaczać materiały wideo generowane przez sztuczną inteligencję. obecnie platforma testuje automatyczne oznaczanie takich treści. serwis opisuje także, że włączył się w ochronę integralności wyborów. centrum wyborcze w aplikacji zachęcało greckich użytkowników do skorzystania z globalnej strony weryfikacji faktów afp. z kolei w finalndii tiktok wprowadził przewodnik po wyszukiwarce, który miał dostarczać aktualne informacje. serwis raportuje, że nawiązał również współpracę z narodowym instytutem audiowizualnym, który stworzył stronę poświęconą edukacji medialnej. w okresie poprzedzającym hiszpańskie wybory tiktok podjął z kolei współpracę z newtral, partnerem w dziedzinie weryfikacji faktów, i maldita, partnerem ds. edukacji medialnej. w efekcie powstała seria materiałów dotyczących dezinformacji związanej z wyborami. serwis przekazuje także, że współpracował z ekspertami regionalnymi, którzy mają wiedzę o lokalnych realiach państw oraz ich wpływów na użytkowników. dodatkowo, tiktok został współprzewodniczącym grupy roboczej ds. wyborów związanej z europejskim kodeksem postępowania w zakresie dezinformacji. ponadto portal przekazuje, że 15 organizacji fact-checkingowych akredytowanych przez international fact-checking network wspomaga jego zespoły moderacyjne, oceniając, czy twierdzenia opublikowane na platformie wprowadzają w błąd. w raporcie uwzględniono też informację o tym, że w europie w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku tiktok rozszerzył programy weryfikacji faktów o kolejne dziewięć krajów unii europejskiej i europejskiego obszaru gospodarczego. (af).
TikTok pod koniec września 2023 roku przedstawił drugi raport związany z Europejskim kodeksem postępowania w zakresie dezinformacji (EU Code of Practice on Disinformation). Dokument zawiera informacje na temat działań podjętych przez firmę i jej partnerów z branży, które mają na celu zapobiegać rozprzestrzenianiu się szkodliwych treści i dezinformacji na platformie – podaje TikTok w komunikacie prasowym.
Jak wynika z raportu, oprócz usuwania fałszywych treści z serwisu TikTok angażuje się w edukację medialną i klimatyczną swojej społeczności. W 2023 roku platforma przeprowadziła kampanię, która miała na celu nauczenie krytycznego analizowania treści związanych z wojną w Ukrainie przez użytkowników z Europy Wschodniej. W Polsce TikTok razem z FakeNews.pl stworzył serię filmów o krytycznej ocenie treści. Serwis wprowadził także funkcję wyszukiwania, która kieruje osoby szukające treści o zmianach klimatycznych do rzetelnych informacji, opracowanych wspólnie z ONZ.
Co więcej, twórcy na TikToku będą mogli oznaczać materiały wideo generowane przez sztuczną inteligencję. Obecnie platforma testuje automatyczne oznaczanie takich treści.
Serwis opisuje także, że włączył się w ochronę integralności wyborów. Centrum Wyborcze w aplikacji zachęcało greckich użytkowników do skorzystania z Globalnej Strony Weryfikacji Faktów AFP.
Z kolei w Finalndii TikTok wprowadził przewodnik po wyszukiwarce, który miał dostarczać aktualne informacje. Serwis raportuje, że nawiązał również współpracę z Narodowym Instytutem Audiowizualnym, który stworzył stronę poświęconą edukacji medialnej.
W okresie poprzedzającym hiszpańskie wybory TikTok podjął z kolei współpracę z Newtral, partnerem w dziedzinie weryfikacji faktów, i Maldita, partnerem ds. edukacji medialnej. W efekcie powstała seria materiałów dotyczących dezinformacji związanej z wyborami.
Serwis przekazuje także, że współpracował z ekspertami regionalnymi, którzy mają wiedzę o lokalnych realiach państw oraz ich wpływów na użytkowników. Dodatkowo, TikTok został współprzewodniczącym Grupy Roboczej ds. Wyborów związanej z Europejskim kodeksem postępowania w zakresie dezinformacji.
Ponadto portal przekazuje, że 15 organizacji fact-checkingowych akredytowanych przez International Fact-Checking Network wspomaga jego zespoły moderacyjne, oceniając, czy twierdzenia opublikowane na platformie wprowadzają w błąd.
W raporcie uwzględniono też informację o tym, że w Europie w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku TikTok rozszerzył programy weryfikacji faktów o kolejne dziewięć krajów Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego. (af)