TikTok 25 października 2021 roku ruszył z globalną kampanią oznaczoną hashtagiem #ClimateAction, którym chce zachęcić twórców z całego świata do udziału w debacie na temat kryzysu klimatycznego oraz zmobilizować do podjęcia realnych działań, mających pozytywny wpływ na planetę – czytamy w informacji prasowej.
Aplikacja tłumaczy, że początek akcji ma związek z rozpoczęciem Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu (COP26). Konferencja odbędzie się na początku listopada 2021 roku w Glasgow. W trakcie wydarzenia TikTok przygotuje specjalną strefę – Green Zone, z której najbardziej rozpoznawalni użytkownicy poprowadzą transmisje na żywo – dodaje.
Platforma poinformowała, że treści udostępniane za pośrednictwem TikToka poświęcone zmianom klimatycznym zostały wyświetlone ponad 20 mld razy na całym świecie. Użytkownicy TikToka tworzą treści proekologiczne. Wśród nich znajdują się materiały zachęcające do prowadzenia świadomych, zrównoważonych gospodarstw domowych, w których promuje politykę zero waste, freeganizm, oszczędność czy zakupy w sklepach z używaną odzieżą. Powstają także oryginalne nagrania o globalnym ociepleniu oraz skutkach nieodpowiedzialnej konsumpcji. (as)