poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTikTok szykuje się do wyborów 2024

TikTok szykuje się do wyborów 2024

18 stycznia 2024 roku TikTok poinformował na swoim blogu, że wprowadza dodatkowe działania, dzięki którym użytkownicy platformy mają uniknąć dezinformacji – zwłaszcza tej, która mogłaby wpłynąć na wyniki tegorocznych wyborów w Stanach Zjednoczonych.

Aplikacja podkreśla, że współdziała z komisjami wyborczymi i organizacjami weryfikującymi fakty. Dzięki współpracy z nimi tworzy centra wyborcze, będące źródłem wiarygodnych informacji dotyczących głosowania. Jak czytamy, dane pochodzące z tych ośrodków dotarły do ponad 55 mln ludzi na całym świecie w 2023 roku. 

TikTok zapowiada również, że w najbliższych dniach uruchomi centrum wyborcze w USA. Będzie ono prowadzone we współpracy z organizacją non-profit Democracy Works. Jego celem ma być zapewnienie ponad 150 mln ludzi wiarygodnych informacji na temat głosowania we wszystkich 50 stanach i Waszyngtonie. Aplikacja zapowiada, że przez cały rok będzie podawała informacje dotyczące treści wyborczych, a ostatecznie – zapozna użytkowników także z wynikami wyborów. 

Portal przypomina także, że nadal tworzy funkcję, która zapewni skuteczniejszą weryfikację kont oraz lepsze zrozumienie kontekstów, w jakich zostały osadzone dane wiadomości. Wspomina o „niebieskim znaczku”, który pozwala na potwierdzenie, że dany użytkownik jest tym, za kogo się podaje. Podkreśla, że aplikacja wymaga weryfikacji kont rządowych, politycznych i partii politycznych w USA.

TikTok zapewnia, że zdaje sobie sprawę z tego, że profile należące do organizacji informacyjnych, polityków, partii politycznych i rządów odgrywają wyjątkową rolę w dyskursie obywatelskim, dlatego poddaje je szczególnie zniuansowanej analizie. Serwis nie zezwala na płatne reklamy polityczne, a konta należące do polityków lub partii politycznych nie mogą promować się ani zarabiać w aplikacji.

Portal podkreśla również, że nowym wyzwaniem stały się treści generowane przez sztuczną inteligencję. Deklaruje, że nie zezwala na zmanipulowane treści kreowane przez nią – zwłaszcza takie, które mogłyby wpłynąć na wizerunek osób publicznych. Wymaga, aby twórcy oznaczali treści, które wygenerowała AI – jest to możliwe dzięki narzędziu, które stworzył TikTok. 

TikTok podkreśla również, że zachowuje czujność wobec „tajnych operacji wywierania wpływu”. Platforma zatrudnia specjalistów, którzy zajmują się wykrywaniem i zakłócaniem działań podmiotów starających się oddziaływać na poglądy użytkowników.

Jak czytamy, w kwartalnych raportach dotyczących egzekwowania wytycznych dla społeczności aplikacja informuje o tym, w jaki sposób usuwa niepożądane działania. Zapowiada również opublikowanie sprawozdań dotyczących tylko „tajnych operacji wywierania wpływu”. 

TikTok podkreśla, że umiejętność korzystania z mediów jest swego rodzaju strategią przeciwdziałania fake newsom. Zwraca uwagę na swoją współpracę z wyspecjalizowanymi moderatorami dezinformacji, którzy obecnie korzystają z ulepszonych narzędzi i szkoleń. Zaznacza, że inwestuje także w tzw. „zespoły terenowe”, które badają poszczególne konteksty i niuanse dotyczące lokalnych społeczności. 

Jak czytamy, aplikacja współpracuje z 17 globalnymi organizacjami, które weryfikują treści w ponad 50 językach. W 2023 roku platforma rozpoczęła współpracę z trzema nowymi globalnymi partnerami, którzy zajmą się fact-checkingiem. Zamierza nadal współpracować z organizacjami i ekspertami kontrolującymi informacje. Owe podmioty poprowadzą również kampanie dotyczące umiejętności korzystania z mediów. Będą edukować internautów na temat tego, jak walczyć z dezinformacją szerzoną zarówno przez ludzi, jak i sztuczną inteligencję. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj