TikTok, z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu, który przypada 7 lutego, rusza z kampanią edukacyjną „#ZłapDystans”. Akcja ma promować równowagę pomiędzy życiem realnym a cyfrowym, czyli tzw. digital wellbeing.
Do udziału w projekcie zaproszono tiktokowych twórców, którzy od 7 do 10 lutego 2023 roku będą prowadzić działania edukacyjne dla prawie 10,5 mln odbiorców. 6 lutego 2023 roku wystartowała specjalna strona poświęcona projektowi. Znajdą się na niej pomocne wideo oraz opisy wybranych funkcji bezpieczeństwa dostępne na platformie.
Treści pojawiające się na TikToku w ramach akcji dotyczyć będą dwóch zagadnień. Po pierwsze, twórcy zaprezentują swoim odbiorcom, jak łapią dystans do świata cyfrowego i co robią w wolnym czasie. Po drugie, pojawią się materiały dotyczące funkcji bezpieczeństwa dostępnych na platformie, które pomogą użytkownikom w lepszy sposób zadbać o ich higienę cyfrową. Przykładowo, będą one dotyczyć funkcji filtrowania treści, które użytkownicy widzą w aplikacji, czy też tego, jak należy zgłaszać niedozwolony content.
Kampanię wspiera także Martyna Wojciechowska, inicjatorka projektu „Młode Głowy”, poświęconego zdrowiu psychicznemu nastolatków.
7 lutego 2023 roku wideo z udziałem Wojciechowskiej zostanie wyświetlone wszystkim użytkownikom TikToka, którzy tego dnia uruchomią aplikację. Podróżniczka zachęci w nim młodych ludzi do złapania dystansu do świata cyfrowego i zapoznania się z przydatnymi materiałami, jak dbać o swój digital wellbeing.
Akcją „#ZłapDystans” TikTok chce zachęcić wszystkich użytkowników do wprowadzenia zdrowych ograniczeń, które pozwolą cieszyć się światem innowacji i cyfrowej rozrywki bez zaniedbywania prawdziwego życia.
Oficjalnym hashtagiem kampanii na TikToku jest „#ZłapDystans”, pod którym można odnaleźć wszystkie treści związane z akcją. (bs)