TikTok poinformował, że z okazji Miesiąca Świadomości Zdrowia Psychicznego rusza z inicjatywami, które mają na celu zwalczanie stygmatyzacji i zapewnianie wsparcia społeczności.
Serwis przekazał dwa miliony dolarów na reklamy organizacji zajmujących się wspieraniem dobrostanu psychicznego, m.in. Alliance for Eating Disorders, Crisis Text Line, National Eating Disorders Association czy Peer Health Exchange.
W ramach inicjatywy TikTok będzie również organizować serię sesji szkoleniowych, aby wyposażyć partnerów aplikacji w narzędzia potrzebne do dzielenia się informacjami na temat zdrowia psychicznego ze swoimi społecznościami.
Ponadto, TikTok przypomina, że jeśli użytkownik próbuje szukać w aplikacji treści związanych z samobójstwem lub zaburzeniami odżywiania, zostanie przekierowany do przeglądania zasobów wsparcia, takich jak infolinie wraz z informacjami o tym, jak może szukać pomocy.
Na platformie – pod hashtagiem #MentalHealthAwareness – zebrane są także materiały dotyczące zdrowia psychicznego, aby ułatwić użytkownikom znajdowanie nowych edukacyjnych filmów twórców skupionych na zdrowiu psychicznym.
Serwis podkreśla, że choć program jest uhonorowaniem Miesiąca Świadomości Zdrowia Psychicznego to projekt jest całoroczny. (bs)