TikTok wprowadzi własne zasady dotyczące oznaczania mediów państwowych, aby pomóc użytkownikom w zrozumieniu źródła treści.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, w 2022 roku w Rosji, Ukrainie oraz Białorusi przeprowadzono pilotażowe działania w zakresie oznaczania kont, które są prowadzone przez organizacje medialne podlegające kontroli lub wpływowi rządu.
18 stycznia 2023 roku polityka ta ma zostać rozszerzona o kolejne 40 rynków, z Polską włącznie.
„To krok w stronę uwzględniania różnych kontekstów politycznych, prawnych i kulturowych, które są widoczne w treściach przygotowywanych przez media informacyjne” – czytamy.
Podczas oceny niezależności danej organizacji, platforma bierze pod uwagę takie kryteria jak praktyki redakcyjne, zabezpieczenia, kierownictwo oraz sposób zarządzania redakcją. Nacisk kładziony jest na media, które mogą być w znacznym stopniu uzależnione od państwowego finansowania. (zd)