niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTikTok uruchomi zakupy na żywo?

TikTok uruchomi zakupy na żywo?

Jak informuje techcrunch.com, TikTok jest w trakcie poszukiwań partnerów do uruchomienia swojej oferty zakupów na żywo w Stanach Zjednoczonych.

Według raportu Financial Times, platforma rozmawiała z kalifornijską firmą TalkShopLive, aby zapewnić infrastrukturę dla funkcji zakupów na żywo. Ta technologia ma pozwolić twórcom i markom sprzedawać towary za pośrednictwem filmów na platformie.

Źródło donosi, że TalkShopLive pobiera 10 proc. prowizji od sprzedawców za świadczenie swoich usług, a TikTok prawdopodobnie pokryje ten koszt w początkowej fazie projektu.

W raporcie zauważno również, że TikTok i TalkShopLive nie sfinalizowały żadnych warunków. Nie ma więc informacji o tym, kiedy funkcja zakupów na żywo będzie dostępna.

TikTok zaczął oferować funkcje e-commerce w zeszłym roku, współpracując z Shopify, aby pozwolić kontom biznesowym zintegrować swoje katalogi ze specjalną zakładką na ich profilach. Ponadto, firma dała markom narzędzia do tworzenia, prowadzenia i monitorowania kampanii reklamowych na platformie – czytamy.

W czerwcu TikTok rozpoczął również testy specjalnego kanału Shop, aby wyeksponować produkty sprzedawane przez sprzedawców w aplikacji.

Firma testowała zakupy na żywo w Wielkiej Brytanii w 2021 roku – był to pierwszy rynek poza Azją, na którym była testowana ta funkcja. Jednak raport Financial Times sugerował, że projekt nie spełnił oczekiwań firmy i ponownie rozważa ona ekspansję zakupów na żywo w innych krajach, takich jak USA i Niemcy.

Platforma nie skomentowała spekulacji dotyczących rodzaju partnerstw, których firma szuka, aby rozszerzyć swoją ofertę live commerce.

„Zawsze kierujemy się zapotrzebowaniem i stale badamy różne opcje dotyczące sposobu, w jaki możemy najlepiej służyć naszej społeczności, twórcom i sprzedawcom na rynkach na całym świecie. Te wysiłki obejmują badanie partnerstw, które dalej wspierają bezproblemowe doświadczenie e-commerce dla sprzedawców, co jest ważną częścią naszego ekosystemu” – przekazał TikTok w oświadczeniu dla TechCrunch.

Zakupy na żywo nie wystartowały w Ameryce Północnej zgodnie z oczekiwaniami – mówi źródło. (zd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj