8 września 2023 roku TikTok zakończył testowanie nowego narzędzia – Effect House. Ułatwia ono tworzenie, publikowanie i udostępnianie wysokiej jakości efektów, które wykorzystują elementy rozszerzonej rzeczywistości.
Wersja testowa Effect House została uruchomiona w 2022 roku i, jak wspominają twórcy, już wtedy powstało ok. 21 mld filmów z użyciem tego narzędzia.
Aby zachęcić twórców do tworzenia i publikowania w Effect House, stworzone zostały inicjatywy, które pomogą zarobić na umiejętnościach i kreatywności twórców, m.in. program nagród pieniężnych dla autorów efektów, a także specjalna premia dla nowych twórców.
Effect House oprócz wyobraźni i kreatywności twórców zawiera gotowe rozwiązania, takie jak User Media Texture, wykorzystujące obrazy z rolki aparatu do tworzenia efektow czy Art. Maker i Asset Studio, dające możliwość generowania zasobów dla swoich efektów za pomocą sztucznej inteligencji. (zd)